|
|
|
|---|---|
|
Som ja skrev i ett tidigare inlägg så köpte ja nyligen bilen och var tvungen att byta massa saker på den. Ny motor (530, 3.0), länkarmar osv. Har blivit riktigt dyrt nu! Blev egentligen lurad när ja köpte den kan man säga. Nu har jag nya problem med den. Det är så att bilen vägrar starta ibland. Den bara klickar. Testade byta batteri på den för att se och då gick det bra. Lämnade in original batteri till en kompis som ska kunna en hel del om sånt. Han hade gjort allt man ska; laddat, fyllt på osv sa han. Så ja satte tillbaka batteriet men bilen vägrade starta, den bara klickade igen! Sjukt. Ni tänker säkert att det är ett lätt problem, bara till att köpa nytt batteri men det som är konstigt är att bilen startar ibland med batteriet ibland inte. Men om vi säger att batteriet är helt dött, inget att ha längre ska den bara klicka sådär när man tänder bilen? Allt annat elektriskt funkar annars, lampor, stereo osv. Kan det vara startmotorn som krånglar? Mitt andra problem är tomgången. Låter totalt ojämnt och för jävligt, men stängs inte av. När man väl varvar den så låter den helt ok. Fått tips att jag ska byta dessa: Luftfilter Oljefilter Oljan Fördelarlock Tändstiften Tändkablar Oljan, oljefilter vet jag själv att det behöver bytas, men resten? Nåt mer tror ni som man kanske behöver byta? Har inte haft det lätt med denna bil. Riktigt svårt att få igång den(batteriet, startmotor eller vad det nu är för fel) och när man väl fått igång den så mår den inte alls bra. Vill verkligen fixa och inte behöva sälja den så alla tips är välkommna! | |
|
"Den bara klickar" så gjorde min med när batteriet inte va friskt !!!! Tror du löser det problemet med ett batteribyte. "Ojämn tomgång" min 320.e hade ojämn tomgång när packningen till insuget va trasigt, och har hört att andra haft samma problem Testa att spruta startgas över insuget runt packningen när bilen är igång. börjar den gå jämt då så har du garanterat det felet. Klart att dét kan va något av dessa fel också Luftfilter Fördelarlock Tändstiften Tändkablar Länk |
|
M3E30.se |
Hade samma problem med min M3:a innan, den startade direkt i bland helt utan problem, men så ibland så bara klickade precis som du beskriver det. Men då räckte det att bara putta till bilen så startade den. Det var startmotorn som var kass, efter att ha bytt den så har jag aldrig haft det problemet mer. |
|
solenoiden på startmotorn är säkert dålig. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
solenoiden på startmotorn är säkert dålig. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Hur gammalt är batteriet ? Billy B-10 Länk |
|
Conan99 |
Kolla absolut startmotorn först Conan99 |
| kan vara luftmängdmätaren som spökar för dig när du bytt motor den är inte inställd i ordning för den nya motorn kolla den . Mest troligt seloinoiden på startmotorn om den bara knickar då du provar förutsatt att du har ordentligt me ström. | |
|
Kolla också efter glapp kontakt, på batteri polerna samt på startmotorn //Simon |
|
| kan också dra mig till minnes att jag kopplade om mina slangar till avgasreningen o luftmängdmätaren då jag hadde problem med min 535 88 men den var redan felkopplad när jag fick den köpte den ny. 88. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.