AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
629

Flipperspel efter tvätt

Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Skulle starta min bil ikväll efter en tvätt på den lokala Preem macken och bilen tänder inte men instrumentpanelen får ett eget liv och blinkar och mätare rör sig samt ett frenetiskt klickande ifrån reläer mm..
Till slut får jag den att tända men bilen läggger av flera gånger innan jag till slut tar mig hem.

Förstår att det kommit in fukt nåonstans men vart? Vore spännande och höra om någon råkat ut för något liknande.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har du motortvättat?

Låter som om någon tändspole gett upp alternativt att det kommit in vatten i någon data/säkringsbox, öppna och kolla.

Mvh
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Hade inte motortvättat och inget vatten hade kommit in i någon utav av boxarna vad jag kunde se.
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Ingen som vart med om något liknande? :)
Do
26
Dockan
BMW 528iA Touring -97
Hej Gruv. Ett litet tipps ställ in bilen i ett varmt garage i ca: ett dygn så ska du se att problemet är borta hade ett liknande fel på min efter en motortvätt ( bmw är otroligt känsliga för fukt i elsystemet ). Lycka till. MVH Robban.
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Men man tycker bilen ska kunna tåla en vanlig maskintvätt utan att det blir kortis. Jajja...skitsamma...var bara lite nyfiken på vad som kunde vara så känsligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.