|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon (finns säkert en hel del folk på detta eminenta forum) som vet hur långt en 318 -88 ska dra rent varvtalsmässigt. Tycker att min drar dåligt över 5000 rpm, låter lite ansträngd. Den är nyservad med stift, olja och filter (dock ej luftfilter än). Och vid vilket varvtal ligger varvtalsspärren egentligen (bilen är helt standard)? /Direktörn | |
|
någon? |
|
| inte för att verka dryg men drar en 318 alls, har själv 328 och dem är ju stendöda | |
| Tycker du en 328 är stendöd?? | |
| Varför pressa en såpass gammal bil så mycket? Känns lite som att tvinga en gammal gubbe att springa sthlm marathon:) | |
|
Varför pressa en såpass gammal bil så mycket? Känns lite som att tvinga en gammal gubbe att springa sthlm marathon:) En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare Länk |
|
| det beror på vad man jämför med men inte är det ju nån racer | |
| Vet inte exakt, träffade aldrig på spärren på min, men typ 6200 rpm ska den klara om inte kamaxeln är sliten dvs. Fast jag håller helt med tidigare talare, dumt att hetsa en gammal bil så mycket. | |
Niclas.S |
Sånna snikmotorer ska varvas tills avgasullet flyger ut :) Tillbaka till frågan, kan vara att bilen är gammal bara. Bränslepumpen kanske inte orkar ge ordentligt osv. bilar slits med åren :( Kör en Volvdsovi, en Volvpåwfkj en v. o. l. v. uewo. 740 och den låter ansträngd redan efter 2500, så klaga inte. Tänk på alla volvuwhu rägers o mig :D OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.