|
|
|
|---|---|
|
Ja har hört så mycket om att med 6 cylindrar får man ett sånt underbart ljud, ja har provkört en orginal 320 E46 och den lät skönt men inte så mycket dock.. är det nån som kan slänga upp nån film där man får höra =) Tackar på förhand! | |
|
Det gällde nog mer förr känns det som... en M20/M30 motor som varvas lite låter så mycket skönare än dagens M52 som är så slätstruken den kan bli, samt tystad på alla sätt o vis... "det var bättre förr" ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| okej, men en 328 e36 som ja har planer på att köpa nu i vår eller sommar måste väll låta hyffsat? är det ingen som kan slänga upp en länk på 320-328 där man får höra lite =) | |
|
Länk Kanske inte så mycket motorljud, men lite tufft låter det allt ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
man tackar, ja gillar ljudet av 6 cylindrar oehört mycket=) synd att det var så mycket andra brus med i ljudet.. |
|
|
Rätt ok 6-cyl ljud: Länk :D |
|
| där var riktigt grymt! vad är det för bmw modell? | |
| E39 m5 | |
|
Topasblå: M5E39 har ju V8:a, filmen är på en M5E34 3,8. _______ //Niklas |
|
| ok har inte installerat quicktime men.. såg att den länkade till wwwe39m5.se så.. | |
|
M50 motorn låter riktigt fint också tycker jag. Motorljudet är mer närvarande i e36 än i e46/e39 även fast det må vara samma typ av motor. Därför kan e36 kännas lite piggar och "råare". Kan referera till min fars 325CiA årsmodell 02, när jag lånar den så hörs det inte riktigt när man accelererar men ändå visar mätaren 140-150 rätt så fort. Isoleringen osv är bättre i en moderna i bil. Lite tråkigt på sätt och vis kan man ju tycka. Men men.. |
|
|
Kristofer86: det är fortfarande 2 cylindrar för lite för att få det optimala ljudet ;-)) |
|
|
Johan: men det är alltid bättre med 6 än 4 cylindrara =). Ingen som hra film inne i bilen när man gasar på lite på typ en e36 med sportavgas osv.. ? |
|
| 325 E36-92 goaste soundet, när vanos kom var dom lite tystare och hade inte riktigt den skarpa ljudet som M50 har. | |
|
Här har ni ifall ni inte sett filmen. Länk --- King of the road |
|
|
Några filmer på en E36 med hemmabyggt sportavgas =) Länk inne Länk utifrån _______ //Niklas |
|
| Kan hålla med om att M50 motorn har ett typiskt skönt 6-cylinderljud. Hade en sådan innan 328an med ett Ac Schnitzer blås och får ståpäls bara när jag tänker på hur gött det lät. På 328an som jag har nu, också den med Ac Schnitzerblås, så hörs det knappt att man har en sexa under huven. Den låter mer civiliserad än 325an och ryter bara lite när man pressar på motorvägen. Åhhh vad jag saknar min 325a!!!! | |
|
Måste säga att ljudet från en 6a är speciellt.. själv har jag en 320 e36 med 2.5" DTM system och ljuddämpare. Låter otroligt fint, inte för mycket utan helt perfekt. Ska sätta dit ett dubbelkonat luftfilter igen så blir ljudet ännu bättre =). Det ultimata ljudet kommer från DTM DTM system och rak 6a ;) |
|
Njuren |
Kan nån motorexpert förklara exakt vad det är som låter? Explosionen? Metall mot metall i olika lägen? BMW - i nöd och lust? |
|
Tycker en M50B25:a med ett öppet filter på är rena rama porren! Utan filtret så spinner de som små katter men på med ett sport/porr filter så börjar de ryta och morra rejält !! =D. Bästa ljudet som finns i en sexa anser jag däremot vara M3 3,2 E46 och CSL.... Helt underbart! Tyvärr så är inte sexan särkskilt ekonomiskt då den hela tiden ber om mera ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.