AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
644

Svårstartad kall & Varm E34

ba
5
basse4121
535i 1988
Hej alla hjälpsamma! Har en trilskande 535i-88 den är näst in till omöjlig att starta, får köra 3-4 minuter på starten. Sen hackar den igång, måste hålla gasen helt stilla och vänta tills den har hostat igång ordentligt innan det går att gasa. detta händer även vid varm motor. Precis samma symtom. När den sen har gått igång och jag gasat till rätt kraftigt går den som vanligt igen. förutom förhöjd tomgång ca 1200 varv som ibland sakta går ner på normal varv, men oftast är det 1200 varv.
Alla problemen kom på en och samma gång. Kan det möjligen vara tjuvluft? Har även provat att starta med hjälp utav startgas ingen skillnad alls. Någon som kan ge lite tipps och råd till en förövrigt väldigt nöjd Bmw ägare
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Låter som om spjällägesgivaren gett upp eller möjligtvis kärvande klaff i luftmängdmätaren.

Mvh
ba
5
basse4121
535i 1988
Hej
Nu har jag fixat till bilen. Men vet igentligen inte vad det var som var felet. tog bort luftburken, hittade en 2 cm lång spricka i gummislangen från burken. Tätade den med silvertejp. sprutade kontaktsprej på alla kontakterna. + lite 5,56 på gasmekanismen.
Skulle kollat av lite efterhand och försökt starta den ibland. Så nu får jag väl göra om allt igen nästa gång. /Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.