|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e39, 530 -01, som får ganska kratiga vibrationer i ratten, framförallt runt 90 knyck. Det är inte obalans i däcken, och dom är inte orunda, det är inte heller några buckliga fälgar (original 17"). Vad kan det vara, bussningar, framvagnsinställning, eller vad? /Fredrik | |
|
Du är absolut inte ensam om att ha vibrationer i ratten, jag måste vara den första nöten som bytt ut nästan hela framvagnen på min E39 01:a utan att lösa problemet :( Men till slut fick jag rätt på det, läs länkarna nedan Länk Länk Lycka till ;) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Så vibrationerna försvann när du tog bort all smuts på bromsskivorna, och slipade dem rena. Eller var det balanseringen av däcken, medans dom satt på bilen (spinning, om jag förstått rätt), som gjorde susen? /Fredrik |
|
|
Gjorde ingen "spinning" på bilen. Men hjulen har blivit balanserade så många ggr att man tappar räkningen :) ingenting funka, tusentals kronor i sjön, till och med BMW visste INTE vad dem skulle göra mer. Gjorde detta sista försöket i hopp om att det skulle sluta vilket det gjorde :) Det fastnade mycket skitsmuts i oken och runt bromsklotsarna, troligen orsaken till vibbarna eller så var det för att jag slipade skivorna och rengjorde dem noggrant...tog mig ann ett par timmar o fixa det men jag e jätteglad nu att det e borta Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Ok, tack! Jag hoppas jag slipper göra det. :-) Bilen skall snart in på service, o då får dom kolla alla bussningar o sånt. Men tack för hjälpen, så får vi se, jag kanske får plocka ner dom. Men vibrationer i ratten e verkligen nåt man blir galen på! /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.