|
|
|
|---|---|
civilization |
När jag lägger i backen och släpper upp kopplingen hörs ett 'dunk' någonstans från bakvagnen. Händer alltid och bara med backen i. Ljudet kommer inte på en gång utan först när man släppt upp kopplingen förbi dragläge så att bilen börjar rulla sakta, när man därefter släpper upp kopplingen helt kommer ljudet? Någon som vet vad det kan vara? MvH |
| det e slutväxeln som dunkar till...normalt. | |
civilization |
Jag hoppas det. Har precis bytt diffen pga av ett ordentligt missljud. |
|
Händer även för mig när jag växlar till 1:an och 2:an.. är det också normalt? Bilen: Länk |
|
civilization |
Om det är normalt mekaniskt ljud? Hur kommer det sig då att det begränsar sig till vissa växlar? |
|
mekaniskt och mekaniskt.. det dunkar till i bakvagnen som om nåt vore lite glapp. mm endast låga växlar vilket är lite märkligt.. Bilen: Länk |
|
Lundqvisten |
Är detta moderna prestanda bilar vi talar om ? Tycker det låter som om det vore en traktor det gällde... |
civilization |
Måste ju säga att man är besviken om kvailtet på såna fundamentala saker som drivlina är av den här nivån...min bil har ju iof gått 20.000 mil men när nåt låter vill jag gärna att det ska vara nån del man kan byta och bli av med ljudet. |
|
kan nästan sätta en peng på att det är hardyskivan som gett upp..blir de samma dunk om du upprepar back-1:an flera gånger irad? samma dunk om du gasar hårt, släpper av och gasar på igen? min började dessutom att durra och skaka vid kraftig acceleration..men då va min hardy direkt käppslut. lägg dej under å kolla mellan vxl-låda och kardan! /crille the sky is the limit! |
|
|
varför kan ja inte läsa lite saktare för? glöm de sista frågorna.... /crille the sky is the limit! |
|
civilization |
haack: händer bara när man lägger i backen ej 1:an eller ngn annan växel, utesluter det hardyskivan isåfall? |
|
hardyskivan är ganska lätt att komma åt och titta på..sitter mellan vxl-låda och kardanen. känn och se om den har börjat spricka. the sky is the limit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.