AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
810

Konstigt ljud ifrån M Roadstern

Hej!

Jag och min polare var idag ute och körde med våra M Roadsters.
Vi testade min polares, stängde av sterion bar iväg.

När han gasade upp till 2500 varv och låg på detta varvtal kom ett konstant rasslande ljud ifrån motorn.
Vi stannade och gasade upp motorn igen till omkring 2500 varv och ljudet fanns där konstant även då och även vid högre varv..dock inte vid tomgång.
De rasslande ljudet kom också då motorn kallstartades, dock inte om man kört en stund, stänger av motorn och starta den igen.

Vad är detta för missljud!?!?
Någon mer som varit med om detta?!?!

Mvh
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Det har snackats om kedjesträckaren på M forumet flera ggr som kan orsaka visst rasselljud.

Kolla om rasslet kommer från den främre delen av motorn, eller kan det... jag vet inte om jag vågar ta ordet i min mun... denna lilla oheliga VANOS enhet... som alla talar om men som FÅ verkligen VET om det blir strul/ras med. rykten rykten rykten och åter dessa jävla rykten både från förståsigpåare och dom som ABSOLUT vet för hans brorsas kompis flickväns pojkvän har hört att bla bla bla.....

Jag har LITE rassel/morr ljud från min vid kallstarter, har haft sedan jag köpte bilen och det har veriferats av BMW som helt OK.

Jag har dock fått intrycket att det är olika från motor till motor.

Jag gasar och är glad i alla fall.. :-)

Mvh
PG
Vanosen är det inte!

Ljudet finns där inte på varvtal upp till 2200 varv, därefter börjar det att skrammla lite, oavsett vilken växel men alltid efter 2300 varv. Man hör det dock inte speciellt väl om man inte vet om det i högre farter då det inte är världens tystaste bil att åka i ;)

Det är inte något enkelt fel som typ någon värmeplåt som vibrerar?? Hördes ljudet på tomgång??
nej, låter ingenting vid tomgång
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.