AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
637

oljeservice dyr ?

Hej jag ringde bmw idag o kollade vad dom skulle ha för en oljeservice i sthlms trakten 2800 irunda slängar tycker det låter lite saftigt . skulle bytas nå microfilter ingick tydligen är inte det samma som friskluftsfilter är det rimligt eller finns det några andra bra verkstäder i sthlm.

2800kr vart mycket! Hur många mil har din 520 passerat? har du över 10-11-12000mil så serva den själv, du sparar många slantar, kom ihåg att spara kvitton! Jag servar min själv vart 1000mil och har passerat 13000mil nu och tycker det är riktigt onödigt att slänga tusentalskronor i sjön till bmw, lägger pengarna på bra däck istället och diverse smågrejs :) Men jag lämnar alltid in bilen för inspection 1 eller 2

En vanlig oljeservice på min ser ut så här kostnadsmässing:
Olja: SLX 600kr
oljefilter bmw original hundralappen
totalt 700kr + att jag ser efter bilen undertill så allt e ok.

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Microfiltren är dyra... kostar nog ca 900 kr för bara filterna, det är 2 st filter som kostar ca 450 kr/st.

byter du inte filter så kommer kostnaden att sjunka med 1000-lapp.

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Tycker oxå det låter lite väl tror att jag ska serva den själv ska köpa en sån där serviceåterställare o hälla i lite olja byta filter det grejar man .och spara slantarna. tackar för tipset

Conan99
Köpte egen olja och tog med till verksta`n. Oljan 800kr för 8 liter och 350 kr för oljebytet!

Conan99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.