|
|
|
|---|---|
|
Jag har försökt att ringa runt och ta reda på detta men ingen vet, varken BMW sverige, BMW group sthlm eller BMW group Sverige kunde svara på detta, dåligt :( Det är så att jag ska sänka bilen och vill veta hur mkt m-chassiet är sänkt då de flesta sänk satser är för org e36. Nån som vet ??? / KEN Länk | |
| M-chassi= Kortare dämpare + fjädrar 15/15 | |
|
Tackar för d Dubilidu, får man fråga hur du kommit fram till den informationen? Har ringt en hel del folk men ingen vet säkert, det var en till som sa att det var 15 runt om å, så d verkar ju stämma:) / KEN Länk |
|
|
Finns ett par trådar om detta ämne. Fast en del säger 30/15 på M-chassi på E36:an. När jag frågade på Automax i Kalmar så sa de 15/15. Hmmm kan det vara så att det finns två olika M-chassi? Nu blev du väl ännu mera fundersam. =) Om du ska köpa sänksats så kolla in www.bilmodecenter.se de säljer HR fjädersänksats. Jag köpte 40/15 sats till min BMW precis och det är riktiga kvalitetsfjädrar till kanonpris (ca 2500:-). Snabba leveranser och kanon service. Funkar kalas enligt andra M-chassi användare. MVH |
|
|
inget vet om man har m chassi tycker ja alla säger olika, ja köpte sänkning fjäder till min bil, bmw titta nej du ha ej m chassi. så då köpte ja sänknissats utan m chassi, ofan då sänktes den som bara den, 30/14, blev typ 60/40. besviken bli man. |
|
| Min har M-chassi och när jag frågade hos lokala BMW-handlaren så kollade de upp det i datorn och det var 15mmm lägre runtom jämfört med original-chassit på E36. | |
|
Ok Ekis det lät bra, men då lär det ju bara behöva kolla chassi nr lr? borde de kunna göra från tel, vart kollade du d? / KEN Länk |
|
| Helt okvalificerad gissning så skulle jag uppskatta min Mchassi bil som ca 2cm lägre runt om. Det grundar jag på att jag parkerade bredvid en med standard chassi och ögonmåttade. Kan kolla i hayns mekhandbok om ridelevel sen om jag kommer ihåg det ikväll | |
|
Det kan ju inte vara speciellt svårt att se om man har ett Mchassie eller ej eftersom det är andra fjäderben och andra dämpare och andra fjädrar. Dom lär väl vara märkta med artikelnr. och en aukt. BMWverkstad kan nog se detta. Om inte annat står det väl i utrustningslistan som följer med bilen vid nyköp. ///Foppa |
|
|
Men hallå det är ju bara att ringa till en BMW återförsäljare och ge honom ditt reg nummer så slår han fram det på sin dator och loggar in på BMW`s huvuddator i Tyskland. Där får du reda på allt om din bil som monterades i fabriken, alla utrustningskoder och så. MVH |
|
|
det står i utrustningslistan viket m-chassi det är finns två olika vet dock ej hur mycket dom sänker. min bil: Länk |
|
|
Det står enbart i utrustningslistan eller i någon dator om Mchassiet monterades vid tillverkningen av bilen i fabriken. ///Foppa |
|
|
Ja nu ringde jag till bmw group danderyd och fick svar de sa att det är 15mm runt om, så då lär det väl var ad då :) tackar för alla svar:) / KEN Länk |
|
|
Gött att det löste sig med bilen. "ken". MVH |
|
|
Dubilidu: Jora! mest intresant blir det o se när d sitter på, ska fixa det i helgen :) / KEN Länk |
|
|
Sänkningen vart suveränt bra :) precis som jag ville. Bilder kommer upp i mitt galleri / KEN Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.