|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har nu 235-30-18 fram och 265-30-18 bak på min 740 e32, men bakdäckens utsida tar i skärmkanten. Vad gör man?? Det är Cromodora fälgar. Är dom dyra?? satt på när jag köpte den. | |
|
Helt klart så har du fel ET (inpressning) på dina fälgar. Även däckdimensionen är felaktig i fram då du minst skall ha 35-profil i fram för att ligga inom den tillåtna avvikelsen på +/- 5%. Jag har kört 265/35-18 bak samt 245/40-18 fram på min gamla E32 med BMW Orginal M-Sport paralelleker 37 utan några som helst problem. Jag skulle byta fälgtyp eller gå ner en dimension i bak. Alternativet är ju också att låta en firma valsa ut kanterna åt dig i bak. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Man kan ta bort en del av skärmkantens horisontella del också, alltså den delen som ligger från skärmkantens undersida in i hjulhuset... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Du kan få in 275or också om du har fet plånbok tycker jag du skall kosta på såna och 245or fram el grövre...... Jag har ju breddat mina skärmar på min 750 bak så jag får nog in 285or....en stylad bmw 750 är snygg yeah men en gubbstilad med kromlister ne ska vara shadow. |
|
|
På min E32 har jag 255/40-17 på 10x17 ET15, och det går precis utan att modifieringar i plåten. Dock är det lite utskuret i innerskärmen i plast. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Oj`. det blev visst lite fel. Däck dimesionen fram är visst 235 40 17 och 265 35 17 Bak. Vad är rätt ET till ett par 10" fälgar bak då?? |
|
|
Min 740 var regbesiktad med 285/35R18 bak. Så det måste ju ha gått bra... själv körde jag med 255/40-17" bak på 10" fälg!! ///Martin |
|
|
jag tror att jag har ET17 på mina bakfälgar men behöver mindre. VILKET ET ska jag ha till 10" fälg med 265 bak på e32?? Kan man svarva ner fälgarna till mindre ET?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.