AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.758

Bra däckverkstad i Göteborg?

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Var i göteborgs trakten kan man hitta en bra och seriös verkstad om kan balansera däcken på en E39?

Monterade på sommardäcken på 523an och nu är där vibrationer som inte fanns på vinterdäcken.

Gummigubben balanserade däcken när de monterade på däcken på fälgen (i samband med att vinterdäcken monterades på bilen) men de har uppenbarligen inte gjort jobbet rätt.

Ringde till Wölkes och de ville ha 1000 kr för att balansera 4 st hjul (dock är det 15% rabbatt månaden ut). Helt galet tycker jag.

Tips på fler bra verkstäder som kan balansera bildäck i Göteborg?

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Nettodäck är bra.
Sävedalens däck (first stop, heter de också) är också trevliga

Schnelle fart, Härliche fart.
Re
39
Reqan
540i Touring -95
kolla upp TH petterson dom har vettiga priser
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Gbg:s däckcenter, högst upp på Eklandagatan har jag alltid varit nöjd med.

BMW CS #5206
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Oki tackar!

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Länk fixade mina hjul till E39:an nyss, han var toknoga och resultatet blev perfekt!
/Magnus

/Magnus

Regn är verkligen inte roligt:Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag skiftar vinter/sommargummi på en uppsättning fälg varje år hos Älvsborgsdäck vid Hydromacken i vid vagnhallarna i Majorna. Rekommenderas
Mats
Nettodäck är en seriös gummiverkstad, som har vettiga priser.
Klings grabbar jobbar snabbt och effektivt.
Bra service, vänligt bemötande och nöjda kunder.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Harry Boy: Du får det nästan att låta som om du vore Kling
själv =)

Schnelle fart, Härliche fart.
E3
1.828
E36
USA bilar
Annars är det Klangs de heter.. så då blir det Kling och Klang...
Väcker tråden. Har någon av dessa däckshandlare utrustning för att balansera ljulen på bilen? Hur mycket betalar ni för en balansering av fyra däck?
An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Jag betalade 1000 sek för min balansering, kan dock inte rekomendera den verkstaden
Jag krängde på mina däck hos en fulgubbe i angered.
Han tryckte promt på att det var dyrare att balansera 17 tummare än 15. Han var helt sjuk i huvet. ALDRIG MER ! Riktigt otrevlig.

Mugge var var de petnoga och vad kostade det?

Behöver även kränga om två däck då min lilla vän i angered monterade däcken fel.

-Phil
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
hur länge har du kört på sommardäcken efter balanseringen eller kom vibrationena med en gång?? däcken kan ha flyttat sig på fälgen och då har vikterna hamnat fel man skall ta det väldigt lugnt efter att man monterat på nya däck de skall sättasig och skulle det vara beg däck kan det vara lite töjda om det monterats av och på allt för många gånger. vad var det för däck
De var beg M Pilot sport. Allt skall balanseras om och två vändas rätt.
Suttit på en Saab tidigare vad jag vet bara en på och av krängning.

Länk

-Phil
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
det kan göra susen bara de vänds rätt har haft kunder med det problemet att de kommit in ock sagt att de behöver balansera däcken och det har visat sig att de suttit åt fel håll :)
Japp har hört det också att det kan uppstå vibbar när däcken är tvärt om.

Jag orkade inte vid det tillfället när det gjordes han stängde efter det osv... Ville inte att ha och göra mer med det krypet.

Får ta en sak i taget.

Mugge var var det du gjorde din inställning?

-Phil
Vem kan balansera på bilen i GBG. Alltså vem är bäst till rimliga pengar. Wölkes erbjudande lät inte allt för lockande.
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
om du inte skall komma ut till hönö och hälsa på hos mig Däckservice på hönö så tycker jag att du skall höra med sten på nettodäck de har duktiga killar kolla priser på deras hemsida
mvh samuel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.