AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.336

är detta ett bra byte

hej jag är intreserad av en bmw 740ial. Bilen är enligt ägaren ibra skick välservad och kvitton i massor m.m kuloran i lådan är bytta tex Fast den har rullat 32000 tusen mil .jag har en 535 en 92a i bruksskick all utrustnig utom skinn.

Här är en länk på hans bil
Länk

Tack på förhand
Danne

Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
Det skulle jag inte gjort.
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Inte mot en blå 740 med 32000 mil på mätaren...tänk om

Wladimir Jigaroff
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
chanet177:

Hur långt har din 535 gått?

Mvh
27000mil har den gått

Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hur ska du använda bilen? Har du tänkt ha den som entusiastbil så tycker jag att ett byte är motiverat. Om du däremot tänkt dig 740:n som bruksbil kommer saken i ett annat läge. Då kan du råka ut för ruskiga driftkostnader.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Miltalet, hade jag inte bryt mig om, det gjorde jag inte heller i höstas, när jag nästan köpte just den 740:in, det som höll mig i från, är min fäbless för manuellväxellåda, annars hade jag köpt den, fixa rosten, kontrollera EDC stötdämparna och fungerar allt i skinnsätena?, Dom satt inte i höstas.

Detta exemplar har haft 3ägare, ägare 1 EU parlamentet i Bryssel 93-96, därefter han som sålde den i höstas, för just 30tkr, hade inte Lelle köpt den hade han byggt om den till Touring!

Jag hade inte tvekat om jag var ute efter en 740 E32, fungerande bensinvärmare och nästan alltid servad av Per Larsson bil o motorteknik!, Ring honom eller visa upp bilen för honom och få ett utlåtande.

Mvh Stephan

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Servad av Bil och motorteknik! Då har han antagligen också bytt automatoljan. Bensinvärmare gillar jag men batteriet måste då laddas varje vecka när den används.

Jag ångrar delvis att jag köpte en 735 först istället för 740 direkt, det lär dröja innan jag köper en BMW igen... visserligen har M30 ett riktigt skönt avgas- och motorljud men nästa knarksläde blir nog en 540 Touring.

Mvh
blandade känslor av er här på forumet...Hum undrar hur jag ska göra?

MWH Danne

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Jag ahde inte bytt ner mig till den om jag haft en grym 535.

Använd den som bruksbil som du har o köp dig senare en 740 om du absolut måste ha.

Eller sälj din bil för vad den är värd o köp den 740in för vad den är värd. Inte är den värd 30tusen om du måste fixa rost o hålla på....
Om någon E32:a är värd 30tkr, så är det denna, rostfri E32 i Sverige?, då handlar det om helt andra pengar, om det går att hitta!

Mvh Stephan

rob_t_j72; Automatlådan är renoverad hos Perre, har jag ett starkt minne av, bensinvärmarbilar har ett extra batteri, så det behöver du inte oroa dig för.

Mvh Stephan

Jag tycker bilarna verkar jämbördiga rent prismässigt trots lite info om 535:an. Jag skulle ha bytt.

Mvh Johan
RPMkeeper
En 7a är mycket mer komfort och utrymmen än en 5a. Enligt Stephan verkar bilen väl underhållen, räkna med att du kan få högre kostnader på försäkring och skatt, och ev bensinförbrukning, men det beror givetvis på hur du gasar.

Jag skulle provkört bilen och om lådan och motorn kändes bra så skulle jag bytt direkt!

Mvh
RPM

Statoil Guldkund!
Är det här pär bil o motorteknik som ni pratar om finns i huddinge industri område i stockholm ?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Yes!
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Skulle nog lätt ha funderat på att byta, då denna 740 verkar hel, fräsch samt välservad.

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
Följ ditt hjärta chanet!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Har du pengar och vill lägga dom på en fin bil, byt. Om du vill åka "billigt", byt inte. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.