|
|
|
|---|---|
|
Nu har det hänt igen. Enligt min lokala BMW-handlare så finns det ingen belysning till ciggutaget som sitter i konsollen mellan framstolarna till baksätespassagerare. Saken är den att jag plockade ur lampan som sitter i en specialhållare. (Har aldrig sett en sådan lampa tidigare.) På hållaren är BMW´s egna art.nummer instansat. Trotts detta finns delen INTE i BMW´s reservdelsregister. VARFÖR??? Är det så att vissa komfortbelysningar inte finns på Svensksålda? Min är importerad från Tyskland. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson | |
| jag har belysning i min..svensksåld..har för mig att jag köpte ny lampa på BMW....... | |
| Jag har oxå belysning. Hur ser lampan ut? | |
|
Har en fråga... Hur sitter själva lysmojen fast på själva cigg tändaren? PH |
|
| tror att den bara satt itryckt...kommer inte ihåg nu..men jag kan titta på min i morgon....jag har för mig att det fanns två olika modeller i BMW:s lista...en rätt stor lamphållare med inbyggd lampa och en ersättningslamphållare där det gick att montera en vanlig 1,2W:s lampa i...... | |
|
lysmojjen är lite speciell, har för mig att den är formad som en ihålig cirkel som träs på runt ciggtändaren liksom, den smalnar sedan av för att i slutet rymma lampan. Dålig förklaring men jag hoppas du blir lite klokare. Så ser det utpå min iallfall. Surfa in på Länk |
|
|
Min lamphållare sitter inte fast på detta sättet den är bara rund litegrann.........så den ramlar ju bara av.... :-/ PH |
|
| sorry Peter..glömde bort att kolla som jag lovade. Var ut nyss och kollade och min lampa sitter på en lång svart lamphållare som man skjuter in i ett motsvarande rör på cigarettändaren och som jag skrev tidigare så fanns lamphållaren med inbyggd lampa att köpa men det fanns oxå en likadan lamphållare avsedd för 1,2W:s lampor så att det i fortsättningen räckte att bara köpa lampan.....jag köpte den på BMW i höstas.... | |
|
Har beställt en lamphållare med fast lampa som passar i lysmojen .... får väl tejpa fast lysmojen då .. :-/ PH |
|
|
YES!!! Killen på BMW gav inte upp. Han hade letat ett par dagar och till slut hittat lampan. Art.nummer: 63311382547. Pris: 17:- /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag förstår verkligen att du behöver alla lampor du kan få i bak nu Micke... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jepp. Asken. Har du kollat mailen idag? /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
| Jepp det har jag. Har du kollat din? Jag skickar dig ett sms. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.