AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
448

Lampa ciggutag bak???

Nu har det hänt igen.
Enligt min lokala BMW-handlare så finns det ingen belysning till ciggutaget som sitter i konsollen mellan framstolarna till baksätespassagerare.
Saken är den att jag plockade ur lampan som sitter i en specialhållare. (Har aldrig sett en sådan lampa tidigare.)
På hållaren är BMW´s egna art.nummer instansat.
Trotts detta finns delen INTE i BMW´s reservdelsregister.
VARFÖR???
Är det så att vissa komfortbelysningar inte finns på Svensksålda?
Min är importerad från Tyskland.

/Nybliven BMW-ägare 01-11-17

Mvh.
Micke Olsson
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
jag har belysning i min..svensksåld..har för mig att jag köpte ny lampa på BMW.......
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Jag har oxå belysning. Hur ser lampan ut?
Har en fråga... Hur sitter själva lysmojen fast på själva cigg tändaren?

PH
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
tror att den bara satt itryckt...kommer inte ihåg nu..men jag kan titta på min i morgon....jag har för mig att det fanns två olika modeller i BMW:s lista...en rätt stor lamphållare med inbyggd lampa och en ersättningslamphållare där det gick att montera en vanlig 1,2W:s lampa i......
lysmojjen är lite speciell, har för mig att den är formad som en ihålig cirkel som träs på runt ciggtändaren liksom, den smalnar sedan av för att i slutet rymma lampan. Dålig förklaring men jag hoppas du blir lite klokare. Så ser det utpå min iallfall.

Surfa in på Länk
Min lamphållare sitter inte fast på detta sättet den är bara rund litegrann.........så den ramlar ju bara av.... :-/

PH
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
sorry Peter..glömde bort att kolla som jag lovade. Var ut nyss och kollade och min lampa sitter på en lång svart lamphållare som man skjuter in i ett motsvarande rör på cigarettändaren och som jag skrev tidigare så fanns lamphållaren med inbyggd lampa att köpa men det fanns oxå en likadan lamphållare avsedd för 1,2W:s lampor så att det i fortsättningen räckte att bara köpa lampan.....jag köpte den på BMW i höstas....
Har beställt en lamphållare med fast lampa som passar i lysmojen .... får väl tejpa fast lysmojen då .. :-/

PH
YES!!!
Killen på BMW gav inte upp.
Han hade letat ett par dagar och till slut hittat lampan.
Art.nummer: 63311382547.
Pris: 17:-

Mvh.
Micke Olsson
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag förstår verkligen att du behöver alla lampor du kan få i bak nu Micke...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Jepp. Asken.
Har du kollat mailen idag?

Mvh.
Micke Olsson
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jepp det har jag. Har du kollat din? Jag skickar dig ett sms.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.