AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
549

Var sitter Alarm sirenen på e36 -95?

fa
53
farmor
E36 316i Coupé -95
Mitt orginal alarm funkar bra förutom att sirenen låter inte, tror att den kan ha gjort sitt och kanske att den behövs bytas ut, i vilket fall så skulle jag vilja titta på den. Någon som vet var den sitter på en 316i 95? Gärna hur den ser ut oxå ;)

Tack

fa
53
farmor
E36 316i Coupé -95
Ingen som vet var den sitter? Har sökt och hittat andra trådar om just detta men ingen har skrivit var den sitter. Ringt till bmw och de visste inte förtutom någon stans i höger motorrum sa de, men någon som kan förklara ungefär hur den ser ut så man vet vad man ska titta efter?

Ma
14
Mad Dog
318is -92
Tror den sitter under batteriet....ser ut som det vanliga signalhornet som sitter på bilen.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
sitter den inte någonstans på höger sidan fram vid lyset?

MvH Bmw 4-ever
fa
53
farmor
E36 316i Coupé -95
Jag har nu varit och sökt runt i motorrummet och försökt tittat under bilen och fått grus i håret ;)

Jag tror jag kanske har hittat den... Länk - Är det den tro? Men undrar hur man ska få ut den ur buren.. jag försökte titta under batteriet Mad Dog men kunde inte riktigt se den men kanske ska titta ännu nogare, du tror den är där eller?

parolof
I etm'n står bara "right hand side, engine compartment" så du kanske är på rätt spår
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.