|
|
|
|---|---|
|
Länk Är inte denna bilen väldigt billig i förhållande till andra M5or? Eller har M5orna rasat så mkt i pris att man får en mtk fräsch M5:a för runt 50 tusen? De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. | |
| det är min bil.. Tyvärr så har priserna rasat och det verkar inte som efterfågan är direkt stor och det finns ganska många M5or till salu nu. Jag har annons på blocket för 59k, men har ej fått många svar och ingen har varit och kollat på bilen. Tycker själv att det borde vara lättare att sälja en M5 i bra originalskick, då de inte är direkt vanliga. | |
|
Inte för att jag själv skulle bry mig så mycket men hur ofta ser man en M5 E34 till salu med servicebok? Inte ofta, plus alla skräckhistorier om vad de kostar att äga gör att kundkretsen blir väldigt liten. Tragiskt men sant, bilen är lika mycket värd i delar som besiktad och rullande. Vissa här på forumet tycks ju tro att det bara är lik man får för 50000:- men jag tror man kan hitta rostfria helt dugliga bilar för dem pengarna. Dock tveksam servicehistoria och 20000mil+. Själv ska jag dock köpa en sån som din, då jag köper fungerande M5 (min är lite bynglig :). |
|
|
Helt sjukt och lite trist! Känns som att M5 E34 kommer att gå samma öde till mötes som vanliga E34or gjorde för en 5-6 år sedan... dvs hamna i händer på folk som inte inser vad det är de har köpt och vårdar dem ordentligt. Det är nu man skulle ha haft pengar... man har aldrig tidigare kunnat köpa en så pass fin bil för så lite pengar innan. Jag hoppas att du får sålt bilen! De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
| Klart det är trist men folk svälter ju också så det känns som dagens I-landsproblem. Själv så bryr jag mig inte, ju fler häckiga E34:or det finns desto fräschare ser min ut :) | |
|
ja, det där med servicebok är ju inte direkt vanligt. Finns inte till min heller, men milen tror jag stämmer då jag har div papper från tyskland + alla bes. papper i sverige och det verkar som det stämmer, men man kan ju aldrig garantera detta. Vad gäller det övriga skicket på bilen så är det mkt bra, ingen rost. Tyvärr en del stenskott i fronten, men det kostar ju inte så mycket att åtgärda. Ang. ägarkostander så tycker jag inte att det är så farligt, ca 1000kr/månad hel förs, 2500kr/år om man bara ska köra trafik (beräknat på mig). Service är ju heller inte så farligt om man kan göra den själv. Så länge man inte får något större haveri så är det ingen större fara. Mer bil för pengarna får man ju leta efter. "Mugge" jag ser helst att bilen kommer till någon som kommer att vårda bilen och behålla den i originalskick. |
|
|
Här är en annan billig e34. Länk Frågan är om man kan lita på mätarställningen. En 525 -94 med 12 000 mil på mätaren står i 58 300 kr i listan. |
|
| Tror det är viktigt att du skriver hur den servats samt historik sen den kom till Sverige, och NÄR den kom till Sverige. För som köpare är man rätt duktig på att dra egna slutsatser när reg-nr inte syns och inget berättas om importen (dvs nyimport, tokkörd, aldrig servad förns nu, aldrig varmkörd innan fullgas osv). | |
| Kom på en till grej, tycker inte det är seriöst när man har olika pris på olika annons-siter, ändra på Blocket till 55', tänk om nån köper bilen för 59 och sen får höra att den var ute för 55 på AutoPower. Kan ju bli lite dålig stämning... | |
Carl Adam Andersén |
Tycker det är ett rimligt pris för den. Om man inte ska göra några cash på den utan ha den själv. |
|
Det e helt sjukt hur lite man behöver betala för en fin E34 M5:a!! Jämför man med andra bilar i samma prisklass så kan omöjligt hitta nån som har kostat så mycket ny och är så billig nu. Man får ju hur mycket som helst för pengarna. Hoppas snart att prisraset stannar, annars kan man snart tjäna pengar på att sälja tillbaka dom till Tyskland... Sjöberg |
|
|
man ska vårda sin e34 helt klart!! viktigt man vill ju inte åka omkring i ett lik!! //norda |
|
| ändra priset på blocket kan jag inte.. De har hafft "tekniska problem" och då ändrat mitt lösenord och jag får inget nytt, ska få det via mail, men det kommer inget.. Ska skicka mail till dem igen o klaga.. Skulle någon ringa på blocket annonsen så säger jag ju självklart att jag sänkt priset till 55k | |
|
nu har jag uppdaterat annonsen med import år. "norda" självklart att man ska vårda sin E34. |
|
|
hall112: Den bilen såg ju riktigt trevlig ut... Hade jag inte haft min 525:a så hade jag nog kikat på din bil... ;-) // Jögge Länk |
|
|
M5 3.8 L ligger över 100000 kr , fy fan vilken skilnad ... jag vill köpa en M5 E34 men det får bli en 3.6L motor .. BMW: BECAUSE I’AM WORTH IT |
|
|
MoMmo: Jodå visst går det att hitta M5:or för under 100000kr, men man får leta lite. Här är ett exempel: Länk // Jögge Länk |
|
|
"MoMmo" en 3.8 för runt 100k bör vara grymt fin och helt utan fel och skavanker + fullstämplad bok. Jag fick 80k för min M5 touring 3.8 förra sommaren och även den var i riktigt bra skick, dock utan bok. |
|
|
Jag kommer nog att behålla pärlan trots allt. Funderar på att struna i att åka utomlads i 3 månader som var tänkt utan åker nog bara 2-4 veckor istället och kan då behålla bilen. Ångrar försäljningsplanerna varje gång jag åker i den. Som det verkar nu så blir det omlackering av huv + grill för att komma närmare det perfekta skicket som jag vill åt. Blir nog även renovering av fälgarna för att slippa smårepor mm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.