|
|
|
|---|---|
|
Hej Då har man haft bilen framme i en hel vecka så går nån avundsjuk fan förbi bilen med en nyckel el liknande och repar hela dörren och bakflygeln...... man blir ju så jääävla trött på människor ibland. Känns riktigt drygt, det fanns inte ens ett stenskott eller märke på hela bilen, dom hade mage att spotta på rutan också! Hur kan man bara göra en sån sak med en så snygg bil? hade man sett vem det var skulle han legat under bilen vid det här laget! Har pratat med polisen och försäkringsbolaget och det verkar inte som att det skulle vara några problem. Vad jag undrar är hur dom gör när dom lackar en dörr, lackar dom hela dörren eller bara vid repan? kommer man att kunna se att dörren är nylackad? blandar dom färgen efter nån fabrikskod eller "höftar" dom till något så att det blir exakt som den övriga lacken? /Oskar | |
|
Man får lacka om hela dörren efter färgkoden din bil har. |
|
|
Dom lackar troligtvis om hela dörren, bilen ska bli som den var innan självklart. som "yatooil" säger så lackar dom efter färgkoden, men det är ju inte alltid det blir samma nyans för det. Har hört flera historier om att nyansen skiljer (behöver inte vara mke) och det är väldigt tråkigt och det ska inte godtagbart! Och det är de inte. Då får dom göra om det! Nu tror inte jag de kommer bli några problem, det händer nog inte så ofta men bara så du vet. Lycka till! // Pantzare |
|
|
Hm. Duktiga lackerare kan självklart missa någon nyans någon gång, men då ser de att det inte stämmer, och självklart lackar om dörren tills de "hittat" rätt. Om lackeraren lämnar ifrån sig lackjobb i fel nyans är det verkligen en klåpare. /// Viktor Mer mos till folket |
|
| Jag lackade om mina bakskärmar, speglarna samt fronten och det blev kanonbra. Har blåmetallic "orientalblau". Be lackverkstaden att polera hela bilen så syns ingen skilland. | |
|
oskar, ställ inte bilen på samma ställe. Jag hade turen att de bara bröt min antenn 1ggr/v och inte repa lacken. Tre antenner gick sedan blev det fåmans garage. Började när bilen fick feta fälgar, om det nu har med saken att göra... |
|
|
Hata folk.... Jag har sett bilar som är omlackade och det har skiljt jättelite på den nylackade biten vs originalfärgen.... om det inte blir exakt likadant som den gamla lacken så får dom försöka tills dom lyckas... om inte så får dom väl lacka om hela bilen åt dig... /Magnus |
|
|
Ni som hävdar bestämt att de skall anpassa färgen efter bilens nyans, har ni någonsin fått en skada reparerad? Själv så fick vi lacka om motorhuv, bägge framdörrar på en 2år gammal bil. Jobbet gjordes av märkesverkstad och på försäkringsbolagets bekostnad (förutom mina 5lax i självrisk). När bilen hämtas så är det VÄLDIGT tydligt vilka ytor som är nylackade. Påpekar det för verkmästaren, varpå han erkänner direkt att hålla på att försöka anpassa nyansen mot slitaget på befintlig lack, får de ej betalt för, dessutom är det riktigt svårt. De kan dimma ut på omkringliggande paneler för att slippa skarpa övergångar då syns det mycket mindre, men detta betalar inte fb för så då får jag slanta själv.. Ringer FB och klagar och gnäller, men de vill inte ens betala för en polering för att glansa upp omkringliggande ytor... Så det var bara att trampa därifrån med en "flammig" bil. Det som skiljer är oftast glansen i klarlacken, nyansen skiljer sällan så enormt. En polering gör susen, eller så låter man det va så ser det likadant ut efter ngt år.. nu kan man inte se att bilen är omlackad och det har gått 1år. /Christofer |
|
|
När någon körde "nyckeltricket" på min fd orientblå 540 (bakdörr + 1,5 cm av bakskärm) så lämnade jag bilen till Förenade Bil på Aspögatan i Malmö. Resultatet var mycket bra och det var svårt att se nyansskillnaden. Dom hade dimmat ut framåt dvs en bit in på förardörren och allt betalades av FB bortsett från självrisken. FB betalade även ny Ditec-behandling på de omlackerade ytorna. ___ //Ulf |
|
|
Hej Förhoppningsvis blir det bra, lacken i övrigt tycker jag ser ut som ny... pärlan har ju bara vart framme ett par månader om året annars har den stått och väntat på fina dagar i garaget. Nu mår man skitdåligt varje gång man går till bilen, kanske kommer skithögarna tillbaka och sabbar nåt mer.... man kan ju bara hoppas att man skulle ha tur att se när någon gör det, måste ju vara riktigt modiga killar som roar sig med sånt. Har precis flyttat och har inte fått plats i garaget ännu, kommer att dröja ett par veckor innan man kan låsa in pärlan. Mardrömmen vore ju att få det fixat nu och så repar dom den igen :-( |
|
|
Oskar: jag skulle nästan snarare säga att det är tur att man INTE ser när nån gör det... hjärnan fungerar inte som den ska i ett sånt läge (inte min iaf)... Jag fick inbrott i en bil jag hade för några år sen och såg då inbrottstjuvarna stå kvar vid bilen när jag kom ut genom dörren med baseball-träet i högsta hugg... Jag sprang efter men är nu i efterhand glad att jag inte hann ikapp för då hade det nog blivit fängelse för mig... dom aggressionerna som vill ut ur kroppen på den som har vandaliserat ens pärla är inte nådiga... så även om man vill plåga vandalerna och göra samma sak med dom som dom gjort mot ens bil (gånger 10) så är det nog bäst att man inte får tag i dom egentligen. Att folk inte kan ge f@n i andras grejer... *suck* /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.