|
|
|
|---|---|
|
Hej! En fråga från en som åkt Audi sedan man fick körkort. Har hittat en 523 Touring, svensksåld 99 med lite drygt 9 000 mil på mätaren. Vad ska man kolla på vid begagnatköp, har inte så stor koll på BMW. Vet dock att 5-serien har mest nödja ägare av alla bilägare. Skicka osv vet jag, men motorn & chassi, något speciellt? | |
|
Hej o välkommen ut ur Ådi-träsket ;) Jag rekommenderar dig att testa "Sök inlägg" här ovan. Du kan söka på t.ex. E39 (som den serien heter som du är intresserad av). Typiska fel du skall kolla efter är ROST på bakluckan. BMW har väl, vill jag minnas, 6års rostskyddsgaranti så du är väl på gränsen nu. Annars är det "det vanliga", med glapp, klonk i framvagn, skick kontra uppgivet miltal. Det är tyvärr allt för vanligt med mätarskruvade vagnar :-( Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
Wilmas pappa |
Tjena Tobbe 99!! Hittar du en fräsch 523 T så är det härlig vagn, relativt soppasnål, komfort, kvalité (tycker jag iaf, säkert fler med mig). Lycka till!! Tack för engagemanget! |
Rosebuddy |
Köp, köp, köp... Om skicket är det rätta är det en vagn som går och går... /L |
|
dom skall vara bra har jag oxå hört...*L* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ett hett tips är att gå in på www.automotorsport.se och klicka på tester. Där testar de bla bmw 5-serie som begtest och skriver både vad du bör vara uppmärksam på samt var priset bör ligga. Min fader har en 523 -00 och han är mycket nöjd med den. Det enda fel han haft är att en ABS varnare gått sönder. Detta beror på salt säger bmw själva. Annars är det en underbar bil att åka och köra. Motorn går otroligt bränslesnålt mot vad man får för prestanda. Brukar köra på 0,75 blandad körning. | |
| Härliga bilar med värdelöst rostskydd/Kalle Anka lack så syna bilen noga som t.ex bagagelucka,huv,runt lås,innanför tanklocket osv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.