AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
676

Xintone slutsteg?

Hej,

Har sett lite annonser på ett V12 Xintone steg, kostar endast 650kr, någon som vet vad detta är egentligen?

/Manray/
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
man får vad man bet. för i detta fall SKRÄP! med stor sannolighet

** Live Fast - Die Young **
Kan tänka mig det... Men å andra sidan säger alla att MDS e skräp o de har steg för flera tusen...

/Manray/
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Allt beror ju på vad du jämför med.. ett 650:- steg är sämre än ett för 1500 även om det står MDS på det..

MDS säljer billiga saker.. vissa tycker dom e tuffa & bra, Det tycker inte jag!
Men jag är också villig att lägga ut 5-10.000:- på ett steg som jag vet är bra! & lev. ett bra ljud!

Vad är max du skulle kunna lägga på ett steg & är det ett 2-kanals el. 4k du är ute efter??

** Live Fast - Die Young **
Tjena! Jag har inte ens tänkt o köpa detta steg =) Ville höra lite kommentarer bara om någon testat. Jag är ute efter ett 4-kanaligt steg, tror jag. Ska ha ett framsystem och en bas, har hört att det räcker gott o väl driva framsystemet med stereon?! Letar lite annonser...

/Manray/
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Nja, det går att driva framsystem med stereon, men skillnaden är enorm om du driver det med ett extra slutsteg

Länk

//Mvh Simon
52
42
520luleå
520i 24v -92
precis som xtracrispy säger, det är enorm skillnad när volymen åker upp att ha slutsteg till framsystemet. Med ett fyrkanals får du ju 2 kanaler till framsystemet och 2 bryggat till basen. Ev bakhögtalare kan man med fördel koppla på stereons inbyggda effekt, då de lätt kan fadas bort. Bakhögtalare tycker då jag bara är tillför passagerare i baksätet. dock kan det fylla upp ljudet bra med lite svagt "rear-fill" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.