AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.805

DVD i en X5 med originalnavi

ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
Hej!
Jag undrar om det finns någon som vet om det går att installera en DVD spelare som kan visa filmer på originalskärmen till X5ans navigator (16:9 skärm utan TV-modul).
Borde gå att få in där TVn skall vara vill jag tycka men är alltför dåligt insatt. Varken BMW eller bilstereo affärer kunde besvara frågan.
I så fall har ni tips om var man kan vända sig för att få detta gjort i Stockholm?
Tack!
Robsarve
X5-ans system är i stort sett samma som i e39:an. Så det skall gå, men utanvidare modifikationer så blir det bara monoljud då. Gumperts borde ha gjort några såna installationer.

tycker Erik
ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
Tack, jag ska kolla upp Gumperts!
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Detta är precis vad jag undrar! Finns det ingen som kan föklara hur man gör??
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Ingen??
jo
551
joafog
BMW 535D F11
marcogwa:

Jag har nu installerat DVD i min X5 och för att göra det smidigt så behöver du bara en RCA kabel med speciella kontakter som du kopplar i i den vita adaptern i TV-modulen!! Problemet är att du bara får ut mono ljud!! Finns det någon som vet hur man kan få ut stereo??

//Jocke
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Det är stift 4,5,6 och 15 i den vita adaptern!!
300
höfläkt
535daT -05
Använder du dvd-spelaren (navi)till det eller har du monterat ytterligare en dvd?
Jag har samma funderingar på samma bil. Ej tv-funktion. Kan jag spela dvd filmer på navi-spelaren? Hur kommer rca kabeln in i spelet?
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Det är en separat DVD och RCA kabeln kommer in mellan TV-modulen och den separata DVD:n för att få ljud i bilens högtalare och bilden på bordmonitorn!!
300
höfläkt
535daT -05
Om jag tolkar dig rätt, så måste man köpa till en dvd-spelare, skaffa en rca-kabel och pillra in den/ansluta den bakom 16:9 skärmen.

Vill man då ha dvd-spelaren där org.växlare o dvd sitter, så skall det till en jävla lång kabel som skall gå genom hela bilen och fram under panelen och anslutas....
Låter som ett jobb för BMW....
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Nä! Du ansluter RCA kabeln till video-modulen! Denna anslutning är bara om du vill ha ljudet i bilens högtalare och bilden i bordmonitorn! I min bil ligger video modulen i skuffen, så du behöver inte dra fram några kablar till instrumentbrädan!
300
höfläkt
535daT -05
Tala svenska.
Videomodulen...är det dvd-spelaren i skuffen? Rca-kabel ansluter man från vadå till vadå?
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Har du TV i bilen?
300
höfläkt
535daT -05
Nej.
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Då kan du glämma detta med RCA kabeln!!
Nu lånar jag tråden lite med. Jag har beställt ny bil idag med navi pro utan tv modul. Kan jag inte se på dvd film från dvdläsaren i bilen då? Fungerar det om man har tv-modulen?
En till fråga. Är det någon som har tagit bort fartspärren för tvmodulen på någon e90? Nån som vet vart man ska vända sig i sådana fall?
300
höfläkt
535daT -05
Morsning Petter, Vad är det för bil du beställt undrar jag nyfiket?

Din första fråga är den samma som jag undrat, men inte lyckats få svar på...
Jag skall kolla med BMW lokalt, alternativt får vi samklanga och utnyttja våra kontakter på BMW.

Din andra fråga - ville BMW inte hjälpa till med när jag frågade.

Hälsn
Stefan

ps. Grattis till nya åket!
Hej Stefan

Tackar
Jag har beställt en 330xd touring som jag ska hålla från banorna och försöka behålla ett tag (kanske en liten provtur på bana för att se hur den går ;-))

Jag ska prata med bmw i dagarna så då kan jag höra efter med.

Ang fartspärren så pratade jag med en kompis vars chef har en 545 e60 och han hade ingen fartspärr, så jag skulle få åka med i den och se hur det funka och min kompis skulle höra efter med chefen hur han gick till väga för att få bort spärren, vem som gjorde det osv.

Hälsn

Petter
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här Länk finns det att köpa till E60 och det lär väl även dyka upp till E90.

Har även sett annonser på Blocket där liknande moduler säljes.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.