AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.473

Rutorna stängs automatiskt i 160 km/h

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
jag har två förundringar om elektroniken i Bmw 850.

1. Min kompis ringde i gårkväll och tyckte att min bil hade en underbart motorljud när jag svålade till lite på rakan utanför där han bor. Själv har jag inte upplevt samma sak eftersom det är "nästan tyst" i coupen och jag har haft rutorna nere vid några tillfällen för att lyssna men dom stängs automatiskt i 160 km/h.

Är det någon som vet om man kan stänga av denna funktion alternativt ändra värden när rutorna ska stängas? Tyvärr går det inte att bara rycka säkringen i nerfällt läge eftersom den säkringen har andra funktioner också.

2. När jag har AUC (automatisk genomluftning" i läge två och stänger takluckan, så stängs inte taklukan helt utan stannar med bakdelen uppe, och först när man stänger av tändningen så går takluckan helt igen.
Är det någon som vet hur man konfigurerar om detta?

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Ro
142
Rola
525TDS Touring, 850CSI
Kanske går rutorna att öppna (och förblir öppna?) om du kör fortare än 160km/h? Har inte provat själv.
ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
är väll ganska dumt och ta bort den funktionen, hör nog inte så mycket över 160 iaf
Ro
142
Rola
525TDS Touring, 850CSI
Håller med maxxar. Det är ganska behagligt att de stängs när det börjar gå fort. Men jag är väldigt dålig på alla finesserna, det tog bl.a väldigt lång tid innan jag upptäckte att innerbackspegeln var aut avbländbar och att det fanns regnsensor.

BMW-Båstad: Det är en imponerande samling bilar du har. Har du alla påställda? Jag var väldigt nära att köpa en M6:a i nyskick för ett antal år sedan. (När jag skulle hämta den var den såld till någon som bjöd över utgångspriset; snopet!!).
Det hade varit roligt att titta förbi någon gång o spana in din vagnpark. Jag bor utanför Halmstad så det är ju inte så långt.

Kör så det ryker
Har någon läst om duelltest mellan mb 600SEC vs BMW 850???Jag har inte lyckas hitta något..Vore mycket spännande läsning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.