|
|
|
|---|---|
|
Ska påbörja mitt första turbobygge i vinter,är dock väldigt färsk på detta.hade tänkt höra nu om någon har en bild på en turbo,någon som kanske kan rita upp vart olja + vatten ska in,och vad dem olika delarna på turbon heter,tex wastegate osv,ni kanske förstår hur jag menar :) Och ja jag vet,jag är nybörjare,det är därför jag frågar,och det är därför jag inte börjar innan jag vet :) ha det | |
Jeppe W |
Placeringar på div anslutningar beror på vilken turbo du ska använda....använd sökfunktionen och skriv typ "turbo" eller liknande, så har du läsning tills ditt bygge är klart! |
|
Jo det har jag gjort :) Men det fanns inga bilder av den sorten jag ville ha,inte vad jag kunde hitta iallafall. |
|
Jeppe W |
Vilken sort var det då?? :) |
|
vet inte vilken typ av turbo du ska ha , men ja har en t03 oljekyld bara, kolla här , Länk |
|
|
ja men det där var bra,precis sånna bilder jag menar,hur är skillnaden utseende mässigt mellan en oljekyld och en icke oljekyld? vad är 'bäst'? |
|
|
utseendemässigt ingen större skillnad , in o utgång för vatten oxå , vad som är bäst gissar jag på vatten+oljekyld turbo. Ska du göra seriös eller snikkonvertering ? |
|
|
Hejsan!! Eftersom att det kommer bli min första konvertering så kommer det bli ganska nik,endast för att lära så att säga :) |
|
|
turboputte Vart har du köpt anslutningarna? Bild 2 och 3. Behöver sånna. |
|
| på gikturbo, samt den stålomspunna slangen , köpte ett t-kors där oxå | |
| K tack turboputte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.