AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
885

skulle behövt en bild på en turbo

Ska påbörja mitt första turbobygge i vinter,är dock väldigt färsk på detta.hade tänkt höra nu om någon har en bild på en turbo,någon som kanske kan rita upp vart olja + vatten ska in,och vad dem olika delarna på turbon heter,tex wastegate osv,ni kanske förstår hur jag menar :)

Och ja jag vet,jag är nybörjare,det är därför jag frågar,och det är därför jag inte börjar innan jag vet :)

ha det

Jeppe W
Placeringar på div anslutningar beror på vilken turbo du ska använda....använd sökfunktionen och skriv typ "turbo" eller liknande, så har du läsning tills ditt bygge är klart!
Jo det har jag gjort :)
Men det fanns inga bilder av den sorten jag ville ha,inte vad jag kunde hitta iallafall.

Jeppe W
Vilken sort var det då?? :)
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
vet inte vilken typ av turbo du ska ha , men ja har en t03 oljekyld bara,

kolla här , Länk
ja men det där var bra,precis sånna bilder jag menar,hur är skillnaden utseende mässigt mellan en oljekyld och en icke oljekyld? vad är 'bäst'?

tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
utseendemässigt ingen större skillnad , in o utgång för vatten oxå , vad som är bäst gissar jag på vatten+oljekyld turbo.
Ska du göra seriös eller snikkonvertering ?
Hejsan!!

Eftersom att det kommer bli min första konvertering så kommer det bli ganska nik,endast för att lära så att säga :)

turboputte
Vart har du köpt anslutningarna? Bild 2 och 3.
Behöver sånna.
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
på gikturbo, samt den stålomspunna slangen , köpte ett t-kors där oxå
K tack turboputte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.