|
|
|
|---|---|
STi |
En polare till mig har gått å köpt sig en 320i -88 (E30). Han kan inte ett dugg om bilar, jag kan heller inte så där jätte mycket om just motorerna. Hans bil ger ifrån sig det klassiska E30 ljudet alltså ett tickande ljud. Jag har sökt här bland forumen med sökfunktionen men jag finner ändå inte riktigt det jag söker, vill hellst starta en egen tråd om detta. Hoppas inte ni har något emot det? Jag har läst att det oftast är kamaxeln och och ventilerna som utgör detta ljud på grund av sliten kamaxel eller fel ventilspel. Men jag har även läst att det kan vara Spridarna som utgör ett ljud som oftast blandas ihop med ljudet från kamaxeln och ventilerna. Hur vet vi om det är spridarna som utger ljudet? Om det nu skulle vara spridarna, hur åtgärdar vi detta? Har hört något om att man ska slå i matolja eller nått sånt i bensinen eftersom det ska smörja dom. Vågar dock inte göra det eftersom jag inte vet om man kan det? Har som sagt bara hört det. Kan man slå i det utan att det förstör bensin pumpen å liknande? Hur mycket ska man slå i och vad? //Tacksam för svar |
|
Varför inte ta bort ventilkåpan och kolla skicket på kammen samt kontrollera ventilspelet? Är inte säkert att det är något att oroa sig för, en m20 blir aldrig riktigt tyst. |
|
STi |
Hur lång tid tar det att ställa in ventilerna=? Hur går man till väga på en m20 motor? Vilket spel ska det vara? Har hört 0.30 och 0.25 Vad ska det vara? |
| kall 0,30 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.