AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
919

Såg den här M5 E60 för ett par dagar sedan

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kunde inte bara låta bli att lägga upp den här filmen. Även om det inte är något gasande så hör man i alla fall att det låter lite. Efter att ha kollat på M5 E60 så har jag blivit helt galen i den. Finns bara två bilar som verkligen har imponerat på mig mycket och det är dels M5 E60 och sedan den som jag redan har M5 3,8.

Ska iväg på BMW M-träff om mindre än två veckor då det troligtvis blir visning av M5 E60 och M6 E63. Hoppas då att få lära känna de modellerna lite mer. Återkommer troligtvis med bilder och text.

Filmen på M5 E60 finns här:

Länk

//Schnitzer

Undrar om det blev race med 993 turbon?

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Jag tyckte jag hörde något längre ner, men det får man nog aldrig veta.

Före detta så drog det iväg en M5 E60 med amerikansk bagagelucka samt en M3 E46, båda med fullt gaspådrag. Hade inte fått upp kameran då tyvärr.

//Schnitzer

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag tycker nya M5 låter lite klent, särskilt när man startar upp den. Hade kunnat vara ännu mer dovt och grovt.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker att den låter grymmt skönt och högt vid fullt gaspådrag, när man står precis bredvid.

//Schnitzer

//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Kul att se! Porschen verkade dra ur ganska bra innan där.. underbart ljud från M5:an, de låter verkligen perfekt.
jonasjonas:

Det är flera på(Länk har påpekat detta med att det låter lite klent vid uppstart så du är inte ensamm. Vet att GT(Porsche) låter säkert 10ggr värre vid uppstart än M5:an trots V10 i båda bilarna.....

ps.såg en GT i dag det kanske vore något hmmmm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.