AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
646

Tog bort delningsfiltrena

MB
28
MB300
528i -97
Monterade i helgen DLS 5,25" och tweeters bak i hatthyllan
och det lät ju FÖRJ****IGT dåligt ,ingen förbättring av ljudet i alla fall ,det blev bara lite bättre bas och ingen diskant hördes, så jag provade att ta bort dom fyra filtrena och då blev det mycket bättre ljud än orginal högtalarna ,nu hörs ju diskantarna
det står i instruktion,, att man ska ha filtrena för eljest går högtalarna sönder
så kan man köra utan filter utan att det ska gå sönder
Har Business RDS så det e ju ingen hög effekt ialla fall till högtalarna

sw
460
swe-boy
420D -15
skulle funnits nått "kit" man kunde köpa till sin e39 så man får lite bättre ljud.

orkar inte sitta och läsa mig till vilka högtalare som skulle passa i org hålen bakom gallrena osv.
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Kör du diskanterna helt odelade? De kommer gå sönder, att de inte redan har gjort det är konstigt. DLS brukar (förut iallafall) ha en 3dB dämpning till diskanterna som man kan bygla förbi enkelt, gör så istället.

Angel eyesen monterade!Min bil: Länk
Robsarve
Du säger att du hade fyra filter, du hade inte förväxlat diskantfilterena med mellanregisterfiltrena? Isåfall blir det inte mycket diskant.
MB
28
MB300
528i -97
Nej jag har dubbelkollat o dubbelkollat att jag har kopplat rätt ,
ljudet är förbaskat dåligt med dom 4 filterna så jag kör utan nu
och nu är det mycket bättre ljud klar diskant o bra bas
det är DLS PS5A satsen jag monterade ,ja ni kan ju kolla hur dom ser ut här Länk

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Om du bara byter originalhögtalarna mot nya så har du delningen redan gjord förstärkaren i bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.