|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Satt på STCS och läste lite i Offtopic forumet, hittade det här då: "Hej hej Va på race i Norrköping inatt. Va väldigt mycket folk & många bilar som körde men höjdpunkten va när en VOLVO 740 Turbo från 1987 ställde upp sig brevid en BMW M5 från 2005!!!! Hur tror ni det gick?? Va kan man säga mer än att Volvon gick som F*n!!! Alltså en V10:a på 507HK mot en 740 Turbo (vet ej hk antalet) & VOLVON VANN!!!!!!! " Bara jag som blir lite less? | |
|
Jag skulle vilja prova den Volvon... Sjöberg |
|
| Dito! | |
|
Vem? Åter: Vem!?, Med en nyinköpt M5 E60 går på nattrace med sin sprillansnya M5'a som inte ens är inkörd???? Låter som en fantasi produkt från raggarforumet. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
bayerischemotor har en viss poäng där, finns det ingen film eller annan typ av trovärdig dokumentation från rejset? Här Länk är originaltråden. Samt här Länk en annan tråd om samma sak. |
|
|
finns det ingen film eller annan typ av trovärdig dokumentation från rejset? Finns ju vittnen som var där det är bara att söka upp dom kan ju inte vara så svårt att hitta,den måsta vara råtrimmad volvon igalafall. |
|
|
Så desperat efter sanningen är jag inte .. men det hade onekligen varit kul att se en film av händelsen eller åtminstone bilder. Jag har inga svårigheter att tro att en 740 som någon entusiast pillat på kan vinna över en omodifierad M5. Dessutom är det lite roligt att en miljonbil får spö av en "svenssonbil", även om den senare är ruggigt trimmad. |
|
|
Kan mycket väl tro en Volvo 740 tar en M5, men vilken M5 E60 ägare som haft sin bil typ 2dagar kör nattrace? Kan vara en bil att köpa om 3-4år på begmarknaden... Kan se annonstexten framför mig:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Det är ytterst få gånger jag orkar kommentera dessa VS tråder men.... Det finns idag 3-4st M5E60(sv) av dessa är jag övertygade om att samtliga som har köpt bilen för att njuta i. Knappast är dessa köpare som åker till ett olagligt race med bilen och dessutom ställer upp för ett race. Och bilen ska enligt uppgift från annat forumet inte ha gått mera än 100mil. Vilket gör att man inte kan använda sig av LC vilket var en nyhet för mig Kan någon bekräfta detta? Visst finns det säkert andra märken som kör snabbare än M5:an men att någon skulle ta sin nyköpta bil(+1miljon)och åka på ett olagligt race har jag svårt att tro på. |
|
|
Kanske det var en E39? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
| Ni snackar om ej inkörd M5:a men om den är privatimporterad kan den ju gott bra mycket längre,sen är ju Volvon byggd för att gå våldsamt snabbt rakt fram korta sträckor på t.ex strippen osv. inget man kanske kör till och från jobbet eller på bana. | |
|
Vet att det fanns en 740 90:a TIC på 380HK i mitt område för ett tag sen, så jag kan ju inte säga att det är omöjligt direkt. Men vilka HK håller mest i längde då..... Men som sagt, skulle vilja se film på detta. Mvh Henke |
|
|
Dutta: Är det att det är en privatimport som gör att den gåttt längre eller vad har jag missat? Försäljningsstarten i D var samma som i SE? Vill man bygga en bil som går s**an i 402 eller 201m så är det lämpligare att åtgå från en gammal jänk än en gammal Volvo? Mvh, /Wille |
|
| WilleW->Okej visste inte att de släpptes samtidigt | |
|
Tyvärr var det en sprillans ny M5:a.... Bekräftelse på race: Länk Tråd ang Volvon och vad som är gjort med den: Länk "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
| Vad är Launch Control? | |
| värmer gött i volvo själen!!! | |
| vem bryr sig om sånt skit. Volvon har turbo. Lägg en turbo på m5:an och se vad som händer. Den nya m5:an är snyggare och bättre på alla sätt än 740 som e en av världens fulaste bilar någonsin. | |
|
Jääävlar vad cool och tuff den Volvon var! Vill ha en sådan... :) Men elt respektabel liten snurra i det stora tomma motorutrymmet! Lite snopet kanske:( Men man kan ju fixa en bil att gå snabbt ingen frågan om det. Tror dock igen att BMW ägaren blev nog inte så ledsen. Man har ju andra grunder än bra 0-402m tider när man köper en M5. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Makaveli Uppenbarligen brydde i alla fall du dig ordentligt.... Det ser ut som du hade 200+ i puls när du din text.... ;-) |
|
|
Kollade in på volvotråden och läste att bilen byggdes för 3 år sedan, såg även en bild på bilen med reg.nr. Om man kolla på V.V sida (fordonsfrågan) så har bilen 115 kW. Hur funkar det där egentligen, besiktigar man bilen utan trimmningskomponenter? /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.