|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har bytt termostat på en 318Ti Compact -96'a och kan tipsa om vad man ska tänka på?? Bilen går för närvarande inte upp i temp bra så jag antar att det är termostaten som behöver bytas. Har någon bra "lathund", steg-för-steg beskrivning (gärna med lite bilder) hur ett sådant termostat-byte smidigast går till!?? :-) Det finns säkert någon bra länk som behandlar dett ämne..! | |
|
jag lät bmw göra det på min 325'a härom veckan (15-1600 kr ber. på mängden kylarvätska som går åt). verkstadschefen tyckte att det var många jobb som är roliga att göra själv, men att just det där inte var ett av dem pga svårigheter att lufta kylsystemet korrekt etc och jag är böjd att hålla med honom efter att ha läst igenom beskrivningar på hur man gör.. men det beror ju på vad man gillar att mecka med själv som sagt :) vet inte om det är värre på 325 än 318. man ska tydligen ta det försiktigt med halsarna på de olika ställena där man skruvar av slangarna från för de knäcks lätt. Länk /björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.