|
|
|
|---|---|
|
Följande står i mitt sörvis häfte. importerad av sportwagen cars and wheels Åhus. år 99-06-29. Sedan står följande: Denna BMW är tillverkad 7/92 och var avsed till U.S. Marknad dock är bilen såld ny i tyskland, den 11/09/92 och är räknad som 93års model, men p.g.a amrikanska systemet bokstaven .N. i chassi nr: är den inregad som en 92b i sverige. Allting bra så långt men sedan står följande i motorrumet som följer nedan Hejssssss | |
|
står det Hejsssss? Mvh Andreas |
|
|
Deta står i mit motorrum på vänster stötdämparfäste. Vehicle emisson control information. Model:bmw 325i,325is Engin family: NBM 2,5vsf362 Evaporative emission family:EV90 engin displacment:2494.cu.cm Exhast emission controlsystem TWC, ho25,MPI No other adjustment needed California ARB regulations. slut. Men vad jag vet så är det exakt samma kilowat i min bil som i andra 325or så det kanske inte är något alls som skiljer. vad vet jag någon annan som vet nå Hejssssss |
|
|
is beteckningen på E36:or i usa betyder bara att det är coupeer. Inga andra skillnader. |
|
|
Men då kan man ju undra varför m3an från usa är så jävla strypt och inte 325an, för så hiskligt mycket skitigare avgas värden har vell inte den. Eller är det för att amerika polisen ska hänga med m3an med sina chevys som dom stryps på amerika marknaden. Bara en funderare ; ) Hejssssss |
|
|
M3orna i USA är inte strypta. De har inte ens samma motorer. Det är inte på grund av avgaskraven heller. Utan för att BMW trodde de skulle sälja bättre totalt med M3:orna i det utförandet. Ingen som vet om det var rätt eller inte. Polisen kör till största delen Ford;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.