|
|
|
|---|---|
| Om hjulen glappar framåt om man pump bromsar fort,är det länkarms bussningen som är dålig då? | |
|
Du menar kanske att hjulen glappar lite bakåt om man bromsar lite..? Det ser isåfall ut att kunna vara casterstagsbussningen som har gett upp då ja... // Jögge Länk |
|
|
ja så jag menar. minns att jag bytte hela staget en gång i tiden men nu såg jag att man enbart kan köpa bussningarna. för runt 350kr st |
|
|
Får man undra hur du vet att dom glappar bakåt när du bromsar ? Är lite sugen på felsökningstips eftersom jag har vibrationer vid lätt inbromsning från över 100km/h. Dvs hur tog du reda på de ? // Anders |
|
|
man låter en kompis titta på fälgen då man kör framåt på uppfarten och pumpbromsar fort.då ser man hur fälgen rör sig längs led men om du backar och pump bromsar så är det tyst. Dina vibrationer skulle jag tippa på att du har skeva skivor . kan kännas igen genom skakningar i ratten eller pulserande broms pedal då du bromsar. ta även loss fälgen och rengör anlägnings ytan mot navet och mot bromsskivan där fälgen ska ligga emot med en stål borste,lätt att det kommer skit där då man byter till sommar däck tex |
|
|
Uppstår problemet även med viinterhjul?Oftast är det ett hjulrelaterat problem(har jobbat med framvagnsinställningar i6år) putte 540 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.