AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.225

Ojämn gång m20

Visa användare
66
dgx033
540im6 Touring -01
Har problem med att motorn rycker/missar vid all sorts körning samt att den går på 5 vid hårdare axning.Går även på 5 när man varvar upp den stillastående. Den kan ibland gå jämt vid landsvägskörning.

Har provat det mesta som, bytt stift, fördelarlock, kopplat bort pulse air, provat men en annan bränslepump mm.

Enda som inte är bytt är rotor och kablar. men de ser ok ut.

Någon som vet vad det kan vara?

Börjar bli trött på ryckandet! :)

Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Mvh/ Viktor
em
339
emhå
525i -88
Tror att du har problem med en spridare som inte klarar att leverera tillräckligt med bränsle vid gaspådrag...
Mvh, Magnus.
Visa användare
66
dgx033
540im6 Touring -01
kan det vara felet med ryckningarna oxå?

rycker vid lungn körning oxå.
em
339
emhå
525i -88
Japp, har fömodligen samband...
Antingen så kärvar en spridare eller så är det bara dålig kontakt i kontakten...:). Det enklaste är nog att hitta en hel brygga som är begagnad och byta hela och hoppas att det funkar... annars har du ju lite reservspridare...
Mvh, Magnus.
Visa användare
66
dgx033
540im6 Touring -01
Ok!
ska försöka få tag på spridare och testa.

tackar för svar.

Mvh/ Viktor
bm
13
bmw5
Bmw 520i e34 1990
Hejsan jag har samma problem men min går dåligt hela tiden vet inte varför den har ingen kraft vad kan de vara trött på bilen byt kablar o fördelarlocket allt men jag vet inte vad e felet

em
339
emhå
525i -88
Hur ser stiften ut? sotiga? vita?... Testa ta av din batteripol över natten och kolla om du får ngn skillnad, du nollar nämligen datorn på detta sätt. Kan vara så att den går i ett nödprogram av en eller annan anledning...
Mvh, Magnus.
bm
13
bmw5
Bmw 520i e34 1990
stiftena är lite blöta de verar vara olja

em
339
emhå
525i -88
Om det är olja så bör bilen blåryka om du motorbromsar och sen ger gas, då kan du ha en läckande ventiltätning eller riktigt dåliga kolvringar... Börja med att kontrollera blåröken och gör sedan ett kompressionsprov så vet du om ringarna är bra eller dåliga...
Mvh, Magnus.
zi
230
zigge
740iA -96
På min 525:a hade jag samma problem, och det var insugningspackningen. Efter byte gick den som en klocka igen.

////Mats
Gissar också på tjuvluft!
Spraya startgas där insuget ansluter mot toppen, går den bättre då så har du hittat läckan!
Kan ju läcka på andra ställen också, men går den konsekvent dåligt på just en cylinder så är det nog insugspackningen.
Visa användare
66
dgx033
540im6 Touring -01
Har precis renoverat toppen med kam vipper, alla packningar mm.
Så det borde inte var det. bytte dock ej spridartätningarna, kanske drar tjyvluft där!
Får plocka isär och kolla.

Tack för svar!

Mvh/ Viktor
Startgas! Inte plocka isär i onödan.
Visa användare
66
dgx033
540im6 Touring -01
Hej igen! Ville bara säga att jag skäms lite.
Har ju provat det mesta för att fåbort ryckningarna i motorn. Så igår plockade jag lite med bilen och kollade alla vakumslangar och de såg ok ut, tänkte sen kolla lite nogranare på tändkablarna. Så jag provade men en beg. tändkabel från min gammla m535 som jag hade en gång i tiden.O tror ni inte att det var 4:ans kabel som var kass!!

Att jag inte kollade det innan...#&"#"#¤#"

Nu går hon som en klocka utan minsta hackande...: )`

Ja ja ville bara säga det, kanske hjälper någon annan.

Mvh/ Viktor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.