|
|
|
|---|---|
| hur får jag ytterligare lite pulver i kanonen utan att riva halva motorn,kan man chippa en e32-87,luftfilter?byta avgassystem?någon som har bra tips. | |
| Chip ger märkbar effekt på turbomatade motorer. Luftfilter är mer styling än trim. Avgassystem och kam är i princip det du kan göra, om du nu måste - tänk på att det är gamla grejer... | |
|
Lägg pengarna på service och underhåll istället om din bil inte redan är i toppskick. På en gammal M30-motor är säkert kammen i behov av byte och att få dit nya fräscha delar i tändsystemet nog inte heller fel om det inte redan är gjort. Osv. //Magnus |
|
|
Din motronic vagn kan chippas(prova t.ex Motor Nord)...Enligt dem vill jag minnas att det skulle ge märkbar effekthöjning(tror det var 18hk på motronic 3,5:an). motornord.se Mvh Janne. |
|
|
Min 735:a är chippad,men kan lova att jag märker då ingen skillnad direkt.....nu var ju detta gjort innan jag köpte bilen,men har haft andra 735:or innan.....kan också va att jag jämför bilen alldeles för mkt mot den sista e32:an jag hade,en 740....:) Men jag skulle inte lägga ner pengar på att chippa en 735. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.