|
|
|
|---|---|
|
Tja. har problem med kylningen... Den går i kok direkt efter den blivit genomvarm. Det kommer inte ut vatten nånstans är inte fuktigt. har kollat termostaten men den öpnar/stänger som den ska! Vad kan vara fel? Mvh | |
| Det verkar som att vattenpumpen lagt av! | |
| impellern på vatten pumpen har lossnat eller slirar den är gjord i plast,vanligt fel | |
|
Är det svårt att åtgärda? "power is nothing without control" |
|
| Det är bara byta vatten pump i fall det släppt lossnat.Är man lite händig är det inte så svårt.. Länk | |
|
Noodlez: Är det så att vattenpumpen har gått sönder så får du absolut INTE köra med bilen! Du riskerar att få betydligt allvarligare skador isåfall såsom: spräckt värmepaket, trasig topplockspackning eller ännu värre skev topp... // Jögge Länk |
|
|
Ok..Tack ska ni ha. Mvh Noodlez "power is nothing without control" |
|
|
Har också problem me kylningen på min 535, har jag bilen att gå på tomgång några minuter efter den har fått normal temp så far temp mätaren iväg mot rött. Men varvar jag upp motorn då så sjunker tempen eller om jag lägger på kupevärmen. Har jag då också fel på min vattenpump??? Skall det sitta nån fläktkåpa på en 535 -90? Har ju heller ingen oljekylare på min 535 för den är borttagen, men den har väl ingen verkan på kylningen på låga varv, eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.