AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.639

Avon ZZR

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Någon som har testat Avon ZZR? Hur upplever ni det på torrt resp vått förhållande?

/Pelle
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Tjena.

Jag är inte helt säker på om det är ZZR jag har på min bil. Men jag har i a f AVON fram, och det är det i SÄRKLASS SÄMSTA däck jag NÅGONSIN köpt. Spelar ingen roll underlag så släpper det fram på en gång. Och du vet ju hur tung en M535i är fram, och lätt bak. Så får man understyrning... =(
Jag har några ultrabillighetsdäck bak, och dom greppar mycket bättre än AVON däcken jag har fram.

MVH Morgan.

Länk
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Carpimp: tror inte det är ZZ-R du har då det är ett R-däck Länk

Pelle: Har inte provat det själv men tänkte se om jag får tag på en uppsättning i sommar.

_______
//Niklas
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Vet inte heller vad våra däck heter. Men på rallycross bilen åker vi med avon.. Och de är i särklass de bästa däcken.. Är som klister..
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Morgan, jo det där känner jag igen.
Men jag misstänker att du inte kör på Avons senaste R-däck;)

Niklas, jag funderar oxå på att testa på omgång zzr men det är lite svårt att hitta någon info.

/Pelle
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Wuffee: Vi kör också på AVON på rallycrossarn och kan bara hålla med om greppet, dock så är det ju tävlingsslicks för rallycross som inte har så mycket gemensamt med gat eller R-däck.

Peter Hansen talade sig varm om dom när han såg att jag körde på Dunlop Direzza så han ska få ordna hem en omgång åt mig.

_______
//Niklas
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Ja, peter han pratar gärna varmt om sina kära avon ;)..
Ne, iof inte, men med tanke på att de är bra racing däck så bör ju inte heller Gat - R-däcken vara för jädrans kassa heller..

Mvh
Uffe
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Uffe; Jag är inne på exakt samma linje...Avon gör riktigt bra tävlings däck och man tycker att dom bör annvända sig av kunskapen och principerna från tävlingsverksamheten till sina R-däck (som oxå ännvänds i tävlings samanhang)

/Pelle
Jag var för en tid sen i kontkat med Avon själva på en mässa.
Då kunde killarna i montern ite säga någonting öht om däcket. Jag fick en broschyr och hänvisningen att ta kontakt med min lokala gummigubbe för mer info..

Det jag fick fram var att däcket var förhållandevist dyrt och att Bridgestone RE540S skulle fungera bra för mig. Det gjorde det också.
Nu vet jag att iaf Niklas (Koni) har kört en del på RE540 och har bra erfarenheter av det liksom med Dunlop Direzza.

Jag minns att det är en del i England som valt ZZ-R till sina banträffsdäck. Kanske finns det erfarenhet att läsa om på något engelskt forum?

/Anton
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

pelle jag har avon zzr på min! dom är hala vid regn och just nu dånar det i bilen när man kör sakta, tror det beror på dom blivit hårda då dom är ganska gamla
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.