|
|
|
|---|---|
|
Äger en 328 Ci-00 som gått ca 8000 mil. När vårsolen tittar fram var det dags att sätta på AC, men tji fick jag. Ingen kyla, men fläkten (kompressorn?) går. Har inte använt den under vintern. Vissa säger att man ska, andra inte? Har kollat i sökfunktionen efter liknande problem, men inte hittat något bra svar, Vad kan felet ligga? Läckage i systemet? Är det vanligt? Vad bedömer du att det kan kosta och repa? Tacksam för lite råd och tips | |
|
Lättast är väl att åka till en AC firma och be dom göra en kontroll av systemet. I mitt fall så är kondensorn trasig, så all kylmedia har läckt ut där, men det känns konstigt att det skulle vara fallet på din bil, eftersom den är såpass ny. Men åk till en firma och gör en kontroll. " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Tack för tipset. Vad ligger repkostnaden på att byta kondesor? |
|
|
Ni har väl inte missat senaste tillägget i Gör-det-själv - Mekartips - "AC från A till Ö" Länk Kanonbra! /Micke |
|
|
mixmaster: Bra guide! Kulan: Till min bil ligger den runt 1700:- plus moms! Skulle tippa på att det ligger på nått liknande till din bil. Detta priset har jag fått av en AC-firma. Som ja har fattat det så tar dom en bra slant för o byta, och det ska inte vara hur svårt som helst. Så eftersom ja vet att min kondensor är kass (en katt ville springa in i den i 70km/h) så är det bara för mig o byta den. Sen så får man även fylla systemet, och det skulle ligga på en dryg 1000 lapp. " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Hej kulan: - Har precis bytt kondensor till min 320iA 00:a som gått ca 18000 mil. Lämnade in den på Olle Rutgersson i Henån som tog ca 7000 för allt. Själva kondensorn kostade ca 3500. Min hade gett upp precis bakom fläkten, tydligen inte helt ovanligt. Hsde inte tid att fixa själv plus att det är lite lurigt med anslutningarna i aluiminium, drar du för hårt är det kört....! Lycka till! Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.