AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.888

Hur importera från italien

Är det ingen som importerat från italien.
Lite läsning här:
Länk
Länk
Länk
Länk

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Tänkte på hur det funkar med export skyltar i italien.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Läste i Teknikens Värld att det är rätt krångligt pga nationella regler i både Italien/Sverige.

I Italien avreggar man genom att man lämnar in regbeviset (original) och får ett "exportbevis". Sverige däremot kräver originalhandlingarna som är kvarlämnade i Italien... men det görs tydligen undantag på löpande band.

Mvh
Rob: nix man gjorde detta till i oktober , DJ Power här på forumet siter med en MB 320T i garaget han inte kan regga p.g.a. av detta....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ja se där byråkratsverige...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
I intervjun i T.V. så sa nån från vägverket (?) "men det är italienarna som gör fel", han verkar vuxen eller hur?...

Mvh
G.M:
Den går inte att regga via Tyskland eller något annat land? Onödigt dyrt, och omständigt, men bättre än att ha en obrukbar bil?

Hur gör alla de som köpt i Italien och har fått sina vagnar inregga här? De finns ju...
Traum: jo men då måste bilen registrerats av en person eller firma i Tyskland ( dvs ha fått "riktiga" tyska skyltar), köper du bilen endast förregistrerad blir du förste tyska ägare och import till sverige utan Italienska orginalpapper omöjligt...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
G-M:
Jo det är jag medveten om.. Du känner ingen tysk?

Som sagt, omständigt, men kanske värt jobbet?
Det räcker väll med att det är en svensk som har Tysk adress att regga den pa? Eller kan inte en Svensk medborgare importera en bil till Tyskland? Borde ga......

/Martin
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Det man ska vara noga med är att få det italienska regbeviset i orginal, den s.k "Targa" , förut så skickade dom endast kopia men hårdare regler i sverige sedan en del fusk uppdagats med stulna bilar osv, nu godkänns endast orginalet.
Har själv tagit in ett par bilar från milano.
till en av bilarna fick jag en kopia av targan , men efter lite tjafs fick jag orginalet.
Behöver nån hjälp med transport eller förmedling av bil kan jag rekomendera en kille som jag handlat av tidigare.

Hej!
Jag har kanske en ide om detta.
Om man köper bilen i italen, och reg den med ägar byte på sig själv.
Sedan kör hem den till Sverige regar den i sverige.
Skickar sedan papper och skyltar till italien för av registering.

Går det?

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Vad är vitsen med det?
Då bör man ju få med sig reg papper i orginal

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Man ska normalt sett få med sig Targan i orginal om bilen ska exporteras till ett annat land.
Ja. Om man alltid kan få ut orginalhandlingen.
Vad var det för tjafs?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.