|
|
|
|---|---|
|
Hur "kallt" blir det i era E39:or när ni väljer 16°C? Idag var det 17-18°C ute och jag tycker inte det blir speciellt kallt inne i bilen. Står man med bilen på tomgång så startar fläkten för att kyla kondensorn men ändå blir det inte sådär svinkallt som i min förra bil (E46 -02). Är kliman i en E39:a mer avacerad än i en E46:a? Tacksam för svar ///M. Pedersen | |
|
M: Antagligen gasbrist, om du fortfarande har service kvar på BMW; be dem fylla på. Mvh |
|
|
Hej, när jag m-testade bilen i februari blåste kliman ut 4-gradig luft ur panelmunstyckena på max kyla. Kallt. /M Min bil: Länk |
|
|
Tack för svaren. Det måste vara något fel på min då eftersom det blåser inte speciellt kallt när jag har max-knappen intryckt. Hur många gram kylmedia skall det vara i systemet? Där jag jobbar är vi ackrediterade för kyla så fyllningen och läcksökningen kan vi göra själva. ///M. Pedersen |
|
|
Hej! klassiskt att AC anläggningarna på våren börjar visa vad vintern gjort med dem. Har erfarenhet av detta, kondensorn säger tack för allt salt och sen är det godnatt med kylan. I detta fall dock en ganska ny bil. Verkar vara lite lotteri med AC och kondensor. Repade min förra våren, fick nu bekräftat att den fortfarande fungerar. Den kyler på bra när det är lite varmt ute. Mvh / Wall |
|
|
Nu är gasen kollad. Endast 190 gram av 750 gram som systemet skall innehålla. Ingen läcka funnen. AC-maskinen är körd på automatisk vaccuumsugning i 5 minuter vilket systemet klarade av. Hade det varit någon större läcka skulle den ha sugit in luft och automatisk stannat maskinen. Konstigt att det bara fanns den lilla mängden gas och ingen läcka funnen. Nu blåser det ishavsvindar igen... ///M. Pedersen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Självklart har du en liten "läcka någonstans" förutsätter att de fyllde på med spårämne för att hitta den lättare. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Vilket uttömmande reportage!! =D Håller med om att det måste vara nån liten läcka, systemet självtöms knappast med 70% på 3 år. Mvh |
|
|
Ja jag kan hålla med att det bör vara en läcka någonstans men var. Det blir att väga gasen igen efter ett par månader. Frågan är om det har någon inverkan att bilen har varit avställd mellan aug -04 till jan -05. ///M. Pedersen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.