AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.326

Var sitter denna säkring?

Länk

Den som är inringad.
Som rubriken,nån som har en aning om vart den sitter.
Kollat vid batteriet och där kabeln går ut i motorrummet.
Troligen sitter den under golvmattan,iså fall fram eller bak?
Nån som vet?
525tds-94
Borde gå att finna inte långt från batteriet, på min 535 sitter batt under baksätet, o där sitter denna under svart krympplast runt 5-10cm från batteriskon.... Har dålig koll på vart du har ditt batteri dock, men om du bara följer kabeln från batteriet ett par decimeter så löser det sig nog. Golvmattan går att lyfta på.

Länk min pärla
Länk

I länken finns bilder :)

Länk min pärla
Mitt batteri sitter under sätet och en säkring som ger strömförsörjning åt bilen finns och är hel.
Men säkringen till strömförsörjning till diesel-styrenhet/relä.
Går två relativt grova kablar från batteriet nät dom kommer ut i i motorrummet har den ena ström men inte den andra,nån som vet vart dom är säkrade?
Alltså dom två kablarna som går till styrenhetsboxen,inte den halvgrova till plusplinten i motorrummet.
Den som går till glödrelät är inte säkrad men den som går till dde-relä var är den säkrad,enl kopplingsschema finns ju en 80A nånstans på vägen,ingen som vet eller ska ´jag behöva riva ut hela golvmattan?
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Säkringen för glödning sitter under reläet i boxen på hö sida i motorrummet
Jo men nu var det säkringen till dde-relä som efterfrågades.
Och den säkringen satt under golvmattan hö bak.
Sitter en 80 A säkring uppe på glödrelät ingen innan iallafall inte på min 94:a(detta gäller matningen).
Bm
73
Bmw525tdsa
525i Touring -05
Hej GTO 80

Jag har kollat efter glödningsrelät. vilket av reläna är det? jag har lyft på alla relän och det finns ingen säkring under någon av dem.. e det någon skillnad på -93 och -94 årsmodell vad det gäller det.?!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.