|
|
|
|---|---|
|
Min bil har gåt allment dåligt länge cirka 1½ år, har försökt att tittat det mesta men inte hittat några fel. min bil beter sig på följande sätt, ibland när jag startar den kan jag få en smäll i avgassystemet,ojämn tomgång, miständer mellan 1500rpm-2500rpm, kan dock undvikas om jag gassar väldigt försiktigt förbi, sedan så mellan 4500 och 6500 varv så kan man i bland käna av att den axar som i en trappa alltså axar planarut axar planarut OSV. men på min besiktning fick jag desa värden om det kan hjälpa. CO 0,0. CO2500 0,0. HC 50. LAMBDA 1,01. Hejssssss | |
|
Smällen i avgassystemet gör att man gissar på tändningsproblem. Något överslag i högspänningsdelen, kanske bara tändstift. Nisse |
|
|
okej, har bestämt mig för att lämna in den på en firma som kan bil el, så får dom titta på tänd spolar och så vidare bytte nämligen stift för inte så länge sedan, men dock ej NGK vet inte riktigt vad det va för märke jag plocka i, men vad jag läst mej till på deta forum kan BMW tydligen bli lite sura om dom inte får ngk eller? stämer det TACK på för hand Fricke Hejssssss |
|
|
föresten kan det vara termo givaren, fick för mig det och köpte en, men nu är saken vart fan sitter den, har letat över allt i motor rummet men inte hittat någon kontakt som matchar den jag har.. kanske har fått fel också för dom surrade nå om 2 polig eller 3polig och jag tog 3 polig eftersom jag har ac och vad jag kan förstå så skulle man ha en 3 polig givare då. Hejssssss |
|
|
Hej jag har kansle samma fel för jag känner igen det där att den som miständer mellan 1500-2500 om man trampar ner. och det där trappstegs syndromet har jag också ibland men smyger jag så går den hur bra som helst hittar du problemet skriv så får man veta har själv misstänkt nån eller några tänspolar men hur man skall kolla upp det har jag inte kommit på en del säger att man skall ta bort kåpan över spolarna när det är mörkt ute så skall man eventuellt kunna se gnistor om det är överslag men jag har inte sett om det gnistrar för det varkar ju bara vara när manbelastar motorn det uppstår står jag på tomgång och håller 1000-1500 och tvärgasar så går det bra.. Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.