|
|
|
|---|---|
|
Snabb fråga. Blir det snyggt med 205/60 på 14" bbs kryssekerfälg egentligen? Behöver nya, bredare sulor än jag har och vill helst slippa köpa nya fälgar. Skulle vara tacksam för lite åsikter. /Direktörn | |
|
Vad jag har hört så ska det passa och enligt mig ju bredare ju snyggare:) har själv tänkt byta till den dimensionen bak och jag har också krysseker fälgen.... Mvh Andreas |
|
|
Sök förresten på däckdimension i detta forum så får du upp en tråd jag startade om detta... Mvh Andreas |
|
|
Andreas, har läst din tråd och dom säger ju att 205:or funkar bra. Mitt lilla huvudbry är att jag har ett set 15" MIM fälgar med 195/50 däck på gång och jag undrar vad som ser snyggast ut i hjulhuset, rent storleksmässigt. Det blir ju antingen eller när man har lite taskigt cashflow:) Fast det är klart, så brett som möjligt vill man ju ha... /D. |
|
|
det är ju en smaksak mim fälgar är ju inte dumt det eller... Mvh andreas |
|
|
Tja,snyggt o snyggt...Beror naturligtvis på fälgbredden också om det "ska se bra ut". Blir ju ingen höjdare om det blir så att däcken ser ut som "ballonger" på fälgen,lite kalle Anka stuk ;)...Måste vara lite stil på prylarna iaf :) Mvh Janne. |
|
|
Nej, mim är väl rätt trevligt antar jag, Andreas. Janne, kryssekrarna ska tydligen vara 6,5". Blir det mycket sväll åt sidorna då. Jag har fan ingen koll, ca 2 cm på varje sida med 205:or tycker jag inte låter så himla mycket. Mycket rådvill... /D. |
|
|
OK,6,5tum,då skall det väl passa utan att se "fel" ut.. Mvh Janne. |
|
|
Kool, tack så mycket för hjälpen. /D. |
|
|
Andreas, ska du bara ha 205 bak och ha 165/65 fram? |
|
|
Förlåt, 195/65 fram menar jag. |
|
|
hade tänkt det,har nämligen 2 slitna däck och 2 däck i toppskick så jag börjar bak sen får man ta fram då dom är slut... Mvh Andreas |
|
|
Det är ju lite bmw style att ha bredare däck bak(knappast praktiskt men snyggt) har ex. 265/35-18 bak och 235/40-18 fram på 735an... och oftast så är det mer utrymme på bredden bak än fram så det blir ju mer utfyllt med bredare däck.... Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.