|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om någon kan rekomendera "Haynes Repair Manual"? Vad jag egentligen också undrar är vilken av Haynes Repair Manual som passar bäst mot en: "BMW 318ti Compact -96 årsmodel" På Adlibris säljs följande bok. MEN enligt "Haynes" websida så är den för den Amerikanska marknaden. Men skiljer det egentligen något?? Det framgår heller inte ifall den även täcker in Compact-modellerna! * Haynes BMW 3-Series: 1992-1998 Includes Z3 Models * ISBN: 1563923769 På bland annat Biltema så hittade jag följande bok. MEN på den står det uttryckligen att den INTE täcker in Compact-modellerna! :-( * Haynes BMW 3-SERIES (91-96) SERVICE AND REPAIR MANUAL * ISBN: 185960210x Så vilken bok täcker bäst in följande BMW modell, kanske det finns någon annan bättre än Haynes böcker?? "BMW 318ti Compact -96 årsmodel" Vad jag vill kunna göra är typ lite småreparationer. För tillfället är det ett termostat-byte på gång..! ;-) | |
parolof |
Det skiljer väl inget mellan compact och sedan annat än att dörrarna är lika långa som coupé men med ram, samt att den är kortare än "dörrsamlare" modellen, eller? Smådetaljer förstås men "nothing major" |
|
Tack för svaret. Det känns ju som om det "motor-tekniskt", "mekar-tekniskt" samt "service-tekniskt" borde vara samma sak mellan en Compact och en Coupé! Men jag blev bara lite osäker när det på följande bok: * Haynes BMW 3-SERIES (91-96) SERVICE AND REPAIR MANUAL * ISBN: 185960210x ..står att den INTE täcker just Compact modellerna. Grejen är att böckerna är inplastade på Biltema och man fick inte öppna dom där för att kolla ifall det var rätt bok för mig och "BMW 318Ti Compact -96". :-( Men vad skiljer egentligen då till de Amerikanska modellerna som det står att följande Haynes-bok är anpassad för?? * Haynes BMW 3-Series: 1992-1998 Includes Z3 Models * ISBN: 1563923769 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.