AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.770

Nån som har byggt egen hatthylla?

re
51
rednec1987
325 coupe -93
Hej jag var inne på en ide att ta ut orginal hatthylla, göra en ny hatthylla med hål i alltså ett snyggt mönster av nåt slag så det blir luft immelan skuff och cupé. Ha en bas i skuffen och 2 st 6x9 i hattyllan som sitter i en varsin byggd låda i hatthyllan.

Skulle det funka nån som har gjort nåt liknande?
Har en 325 coupé -93
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Varför ska du spela i skuffen? Bygg alt. köp en bandpass låda och TÄTA så gott det går mellan skuff och cupé....

------
/Chrille

Min Bebis: Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Alltså, dra upp portarna genom hathyllan...

------
/Chrille

Min Bebis: Länk
Det är inte bara att bygga en bandpasslåda och slänga i bilen sådär. Minsta felräkning och den blir åt helvete. Men det är som "deejaywasp" säger det ända sättet att få in ljudet i bilen om man inte har en "ski-sack" eller fäller ner sätet.

MVH
re
51
rednec1987
325 coupe -93
Skuffen jo det är sant men jag vill inte bygga nån bandpasslåda för det värkar så jäkla krångligt. Men jag vill ha rätt så bra bas i bilen. Men om det är det ända man kan göra så vet nån om det finns nån ritning på ensån låda till en e36 coupe med beskrivning.
Långt ifrån alla basar är lämpliga till Bandpass. Ta reda på om din bas är lämplig först annars måste du köpa en ny. Har en DLS Mw112 bas hemma liggande som jag inte har någon användning för, den är speciellt anpassad för bandpasslådor.
Hör av dig så får du den + ritningar till en bandpass just anpassad för en BMW 3-serie och just den basen, alltihop är uträknat av Nårdik Design.
Som jag sa så släpper jag den BILLIGT! Kostade mig ny 2500:-.
Länk
Kan tänka mig att släppa den för 700:- + frakt.
Den är typ använd i en månad sen så sålde jag bassteget och satsade på hi-fi ljud i bilen. Bjud vad du vill ge.

hör av dig på min mail. jimmynilsson81@hotmail.com
ek
5
ekengreken
325i coupé -93
Det är ingen som har rivit original hatthyllan på en coupé ? Jag är lite sugen på att göra det... Kan man ju modifiera en hylla precis som man vill....

annars så tar jag gärna alla tips till ljudbyggen.
Hade!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Är det verkligen så lätt det? Finns det inte en fet balk just under eller nåt?

//Simon
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
Jag har byggt om originalhyllan.
gjort en ram för 6*9 något upphöjt klätt hela i tyg penslat på flytande poliester med härdare o lagt glasfiberväv. och gjort port för bandpaslådan.
jag tycker inte det va så svårt men man ska ha tid o tålamod.

no balls no baby!
ek
5
ekengreken
325i coupé -93
Det låter ju kanon, men tog du bort den förra med vinkelslipen eller?
Eller har du bara utgått ifrån den?
Tänkte nämligen ta bort hela ramen där och lägga i en ny skiva bara....

???
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
Förstår inte riktigt vad du menar. men jag har inte tagit bort något med vinkelslip allt är kvar som original förutom hatthyllan. sen är det draget rör från basen upp till hyllan genom dom originalhål som finns och vidare till en port på hatthyllan.

no balls no baby!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Balken under hatthyllan är väl bärande? åtminstone väl på en coupé? Så inte kan man ju bara kapa bort den

//Simon
El
138
El_malo_E30
318i-88 E30
520i-92 E34
530i-93 E34
troroxså den är bärande. om inget annat så ger den stabilitet åt sidorna på bilen och det innebär bätre väghålning. tror jag.
ek
5
ekengreken
325i coupé -93
man kan ju sätta upp ett stag i bak också, men har nog lurat på det och river nog bara själv hyllan och låter mesta delen av plåten vara.

På tal om billjud, någon som har erfarenhet av att montera högtalare i fram vid fötterna?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Om det finns möjlighet så är det lättare att få till bra ljudbild om du mont högtalarna så högt upp i bilen som möjlig(ej i taket dock) men det går att få till det med kickpaneler men du bör då helst ha tidscomp.
ek
5
ekengreken
325i coupé -93
hehe kalla mig gärna nybörjare =) Men kickpaneler? tidscomp?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Inte behöver man köra tidskomp, visst det blir fasfel osv. men kör man 3vägs och försöker få mellanregistret och diskanten nära varann så brukar det låta ganska bra trots att midbasen sitter i kicken och man kör utan tidskomp

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.