|
|
|
|---|---|
|
Nu är konverteringen gjord och jag är mycket nöjd med resultatet. Vad som inte syns på bilderna är att M3:ans xenon lyser mycket blåare än Mercans. Mercans ljus ser riktigt dassigt ut i jämförelse. Satsen är en Kaixen 6000K och när jag nu jämför med Mercans original-xenon så är jag glad att jag inte valde högre kelvintal. 6000K lyser klart blåare än standard-xenon. Kanske något att tänka på för dem som funderar på att sätta 7500K eller 8500K i sina halvljus... Bilder: Länk Länk Länk | |
|
Här kommer sista bilden: Länk |
|
bmw320cab |
kompisen köpte från www.xenonkit.se lite billigare än kaixen med samma garantier. Moterades på en S60 och han blev grymt nöjd. Skall köpa en sats och sätta i dimljusen tänkte jag.. ;) |
| bmw320cab: Det var billigt! Men oj, vilken oseriös sida. Man måste väl kunna be någon som kan svenska kolla igenom texten innan man lägger upp den... | |
| Ligger inte bmw original på 4200k eller liknande för att få ett så vitt ljus så möjligt?? | |
| Dutta: Nej, inte för att få så vitt ljus som möjligt, utan för att få så mycket ljus som möjligt (om jag har förstått det hela rätt).. | |
bmw320cab |
Elfrippo: vad menar du med "oseriös sida".? Blev du lite sur över att du inte sett detta innan.? ;) |
|
bmw320cab: Nejdå, jag är inte sur. Jag betalade 500 spänn för mitt kit så jag är rätt nöjd :-) Texten på sidan verkar vara skriven på "invandrarsvenska", därav mitt påstående. Det känns inte speciellt seriöst, även om produkterna säkert är kalas. Det kanske bara är jag som stör mig på sådant... |
|
|
Funderade på en sak. Är det en transformator per lampa lr kan en driva flera lampor? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Det sitter en till varje lampa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.