|
|
|
|---|---|
|
Går i bilbytartankar men vet inte vilken modell jag skall välja. Vilken är mest prisvärd för ca 100 000:-. vill helst ha en 5-serie då jag tycker 3-serien är för liten. vill inte ha 520. Mvh Henrik | |
|
Har själv ägt flera E39 och tycker absolut att 528, så ny som möjligt är det bästa köpet. SF |
|
|
Det beror ju på vad du har för önskemål i övrigt.... Hur stor betydelse har t ex driftekonomin? Fasta kostnader som skatt/försäkring? Komfort? Jag utgår från att du vill ha hyfsade prestanda eftersom du inte vill ha en 520. Om du är ute efter en prisvärd BMW med bra utrymmen och prestanda, kanske du ska 'gå upp' ett snäpp till och även titta på 7-serie E38 - det borde gå att hitta en ganska hyfsad för 100.000. Annars är det väl en tidig 528 E39, eller möjligen en 523 som passar in på önskemålen. /// Gunnar E. |
|
|
Driftsekonomin spelar ju självklart in, det är inte så att just 100 000 är maxpriset, skulle jag hitta en pärla för 115 000:- så skulle jag nog slå till, jag har titta både på 523 och 528 men vet inte riktigt vad jag skall välja |
|
Carl Adam Andersén |
Mest prisvärd är nog en sen E34 M5, med tanke på vad man får. |
|
Inköpet är nog det billigaste där, sen kommer försäkring(ca 12 000:-), bensin(blandad körning 1,4 l/milen), skatt(2500:-/år)... Kostar flis... Sjöberg |
|
|
Tack för svaren, mycket att fundera på men det e ingen stress. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.