|
|
|
|---|---|
|
Vad skulle ni köra med för lufttryck i dessa däcksbredder ? fram 235/45-17 bak 265/40-17 För att få ett jämnt och bra slitage på dessa däck ! Billy B-10 Länk | |
|
Ca 3kg M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Både fram och bak , ska det inte vara lite mer i bakdäcken då ? Billy B-10 Länk |
|
| På min rekomendationsskyllt så står det 2,5, det är vad alpina rekomenderar. | |
|
På dessa bredder ? Vart hittade du denna skylt ? Billy B-10 Länk |
|
|
Det står max däckstryck på däcket, du kan köra med det utan att det slits fel med en så stor bil som en E34. Knappt 3 kg är en bra kompromiss mellan komfort och kurvegenskaper tycker jag. M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
ok.. Billy B-10 Länk |
|
| Jag hittar den vid insteget på förarsidan, skylten är en alpina orginal. | |
|
OK , ska kolla där ikväll när jag ska ner o gosa med bilen igaraget ! Billy B-10 Länk |
|
|
Ok , jag har nu hittat den skylten...vid dörrstolpen.. Och där stod det 2,4 fram och bak , och det gäller ju Michelin MXX , de skit däcken jag har idag är ju av annat fabrikat.... Tycker att 2,4 låter lite.... Billy B-10 Länk |
|
|
bmw alpina b10: Vad har originaldacken for dimensioner? Skulle sjalv aldrig ha mindre an 2,7 bar pa 235/45 och/eller mindre an 2,8 pa 265/40, och det ar for att fa lite komfort, snabb motorvagskorning kraver over 3 bar runt om... Mvh |
|
|
Originaldimensionen på min alpina är just den... 235/45-17 265/40-17 Står på märket i dörrstolpen....men 2,4 måste väl vara för lågt.... Billy B-10 Länk |
|
|
Jag kör 2,8 fram och 3,0 bak. Men däcken är slut iaf. ;)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.