AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
948

Vatten under mattan på e30

Hej på er!

Min e30 (320) tar in vatten någonstans men jag kan inte hitta läckaget. Det är rejält blött under mattan på förarsidan. Jag tog ut förarstolen å lyfte på mattan men kunde inte gitta något hål varesig i golvet eller mot skärmhuset. kan det vara från takluckan?

Tacksam för svar om någon tror sig vetavart vattnet kommer ifrån
Mvh Henrik
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kalla kabelgenomföringarna, jag hade samma problem på en E30 för många år sedan.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Skall kolla den men det e rätt bökigt att komma åt men.
Tack för tipset.

Mvh Henrik
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
du har inte förlorat nått kylvatten?det kan ju komma från värmepaketet....

Mvh Andreas
Den har ju dratt en del kylarvatten men inte så mycket som det läcker in, kan ju försöka med kylarsement? vet ju att den förra ägaren bytte värmepaket

Tack för tipset det hade jag inte tänkt på.
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Nja,vore jag du skulle jag fösöka lokalisera var det kommer ifrån...cementen kan göra mer skada än nytta...förra ägaren kanske har slarvat vid byte eller så kanske även det paketet var gammalt....

Mvh Andreas
Carl Adam Andersén
Stört risk att det är vid luftintagen det läcker in eller om du har en taklucka. Dräneringshålen vid dessa ställen täpps igen av löv etc. Rensas med tryckluft enklast.
när jag hade plockat ut förarstolen och tagit bort mattan så spolade jag bilen med vatten och såg att det rann vatten vid bromspedalen, jag trodde att det var läckage från gummibelgen med kablar ovanför bromspedalen och la silicon runtom men det läcker fortfarande. kanske kommer från takluckan men jag kan inte se något där.

/Henrik
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Lånar tråden lite. Jag har också vatten på golvet, på förarsidan både bak o fram. Jag undrar vart man hittar fräneringen till takluckan så att man kan blåsa rent dom, och se om det blir bättre?

/ Leon
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Glömde säga att jag har en e36:a!
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Någon som vet?
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
ingen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.