AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
621

Någon som provat Turner Motorsports chip?

parolof
Är de något att ha? Länk
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
jag har köpt andra saker av dom, bakvagnsbussningar och motorfästen m.m. alla dom saker jag köpt har jag varit nöjd med och dom verkar vara seriösa och veta vad dom sysslar med!! kanske inte mycket till hjälp när det gäller ett chip men lite i allafall!

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
Mycket seriösa,har pratat med dem,förmodligen bland dom bästa chippen på marknaden,dom rekommenderar dom till M5 3,6 iallafall på www.bmwe34.net,som dom bästa.Hör av dej till mej,ska eventuellt handla lite saker därifrån,så kan vi sambeställa.

Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
Tror att det är en av USAs serösaste BMW trimmare..
Jag har hört en del konstigt om Turner, men också en hel del gott.

När det gäller deras fjädrar samt stötdämpare avsedda för mer avancerad körning så har dom tydligen haft problem medatt behandla undrande kunder på et bra sätt. Dessutom har dom inte haft kunskap att dela med sig av korrekt information.

Om kunskapsbristen berodde på okunnig telefonpersonal eller annat vet jag dock inte.

När det gäller chip så är dom kanske outstanding. Men chip brukar ju vara ganska likvärdiga om man jämför olika tillverkare?
Det talas om att man inte uppfinner hjulet två gånger osv..

/Anton
Turner Motorsport är också ett mycket framgångsrikt BMW racing stall som bl a Bill Auberlen kört för i några tävlingar. Så vissa helger kan det vara lite svårt att få tag på någon men när man väl får kontakt med Doug eller några av de andra så är min erfarenhet att de är väldigt hjälpsamma och kunniga.

Länk

Angående de chips som Turner Motorsport säljer så kommer de flesta ifrån Jim Conforti (Shark Software och Bonneville Motorwerks) men kolla att de verkligen har till bilar ifrån Europa då det kan skilja i programvaran för många modeller.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.