|
|
|
|---|---|
|
Bromsrör: Höger Längsgående, rost skadat.... Höger alltså, menar dom det mot passagerar dörren, mot förar dörren, eller helt enkelt hur gubben står när han kollar!!! | |
|
Han har utgått från hur du ser bilen när du sitter på förarplatsen - dvs. det är röret åt passagerarsidan till. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Merci ! | |
| Oftast är de i bilens färd riktning man pratar om... | |
| MEn det är ju inget fel på det röret!!!!! | |
|
Har du kollat hela röret? Det är flera meter långt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Nu är det bytt och bort taget alltså...Och inget rostangrepp....Röret vart bytt förra året, då var det ingen som lackat underredsmassa eller dylikt så det har blivit lite grön aktigt.... Får man spraya underredsmassa på dom bytta rören till ombesiktningen eller blir dom griniga då? |
|
|
Vänta med att spraya annars kan dom tro att de inte är bytta. Håkan |
|
|
kovo: Var röret bytt förra året och grönaktigt har du antingen bytt fel rör eller fått en felaktig anmärkning. Ett kopparrör blir aldrig förstört på ett år. Du får rostskydda rören innan efterkontrollen, men var beredd på att du kommer att delvis få göra om jobbet efteråt då besiktningsteknikern kan komma att skrapa av delar av rostskyddet för att kontrollera röret... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Nu har jag bytt båda höger bak, samt röret som all beskriver skall vara mot passagerar dörren...( Längsgående Höger) Så nu skall den fan gå igenom..... Tar med mig det gamla röret till besiktningen.... Och underredsbehandlar om man får det utan vidare nedslag.... |
|
bustorp |
Jesperado: Skall inte bes.teknikern återställa det rostskydd han ev. skrapat bort där det inte blir anmärkning? Det kräver jag alltid när jag besiktigar och det är det ingen som sätter sig emot. Dom sprayar så snällt...... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
bustorp: Jo, det brukar man göra, men det behöver inte nödvändigtvis vara samma rostskydd som man själv föredrar. Vill man ha det perfekt så bör man rostskydda själv i efterhand... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.