|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad felet kan vara när diffen bara funkar ibland, skumt att den bara diffar ibland, kan den ha rasat eller? Stefan | |
|
Har du diffbroms i över huvudtaget då??? Bilen ritar oftast på båda hjulen när du spinner raktfram även utan diffbroms. Det är dock när du svänger och börnar och kommer ett halvt var det börjar spinna på inner hjulet... ------ /Chrille Min Bebis: Länk |
|
|
Han jag köpte den av sa att det skulle vara det samt att denna funkade som den skulle, och den har funkat fram till för 1 mån sen, då ville den inte vara med längre, och då när man trampade ner så ställde den lite för att sedan räta till sig och då spann det på båda hjulen även då man "burnade" runt. SKUMT ! DYRT ? Stefan |
|
Paap Reeder |
Hej Stefan! Som jag skrev i ngn tråd så slutade även min att fungera ibland. (Den som satt på GråBen. På SunkEgon har jag just nu ingen lamelldiff). Gråbens främsta egenskap med 25 % lamelldiff och 3,91 är annars att röja i renhjordarna av gamla hissingetraktorer och annat småkrafs på vägarna. Nåväl .. vad var det för fel på min? Jo det hade bildats grader i glidsplinsen för tryckskivorna. Fick ta isär och putsa bort dessa så sedan gick den helt OK. Varför blir det så? Jag TROR att släpper man på fullt .... exvis vid grönt och har ena hjulet på asfalt och det andra vandrandes över fotgängarmarkeringen och det "slirar litet" så blir det väldiga "hugg" på lamelldiffen varför det med tiden kommer att bli grader i själva diffhuset. MVH /// Paap R |
|
Ok Paap Reeder, ska kolla upp det, tack för tipset alltid lika roligt att höra positiva saker Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.