|
|
|
|---|---|
Jorand |
Har köpt nytt batteri till min -528i -99. Efter c.a 1 vecka startar bilen ej igen. Har testat och laddat batteriet under 1 dygn, och efter det startade bilen. Nu en vecka senare är det samma strul igen! Batteriet visar 12,6v men bilen startar ej. Vid laddning visade laddaren 6A. Jag koppade bort batteri kablarna och laddarewn visade då 2,5A. När jag sedan kopplade tillbaka polerna låg laddstömmen på 3Ã. Startmotorn drar då runt fint men bilen "bläddrar" till och startar inte efter detta (även om startmotorn tuffar på). Vad kan detta bero på? Känns som att något ligger på och drar tjuvström, men varför start inte bilen när allt i övrigt känns normat när man vrider på nyckeln? Har bilen blivid "nollad" och måste in på verkstad? //Tomas |
|
Har du installerat en Ipod? I så fall kan det vara ice-linken som drar ström. Så var det för mej iallafall. //Nicke |
|
|
Bilen skall normalt inte in på verkstad osv vid batteribyte. Men nånting verkar göra att den inte vill starta trots att startmotorn snurrar på bra osv. Stiften har enligt vissa källor lätt för att surna till under vissa omständigheter. Det är inte så enkelt att analysera tjuvström som att lossa batterikabeln och koppla på igen, samtidigt som man laddar osv. Detta beror på att bilen ligger i vaket läge varje gång batteriet kopplas in, den drar då några amp. Först efter 16 minuter går den ner i sleepläge och då skall restströmmen vara runt 25-30 mA som max. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.