AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
597

Passat W8 mot BMW 530iA Touring

MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Volkswagen har en Passat som kostar 394 500 kr! Den testades i senaste numret av ams mot en 530. För att roa er ska jag citera tidningen; "Sällan har någon bil känts så dominant i en duell som BMW 530i" vidare "Projektet Passat W8 upplevs som helt förvirrat" och " Det duger inte att trycka ner en W8 i en vanlig bil och tro att man kan sträcka ut en bil över alla segment" "VW är verkligen ute på djupt vatten, en ocean där det behövs mer än en folkbåt". Vad säger man? Trodde de verkligen att de kunde ta ut 400 papp för en sunkig sossecontainer?? The world is not that mad yet...
Finns ju folk som säkerligen betalar de pengarna, trots att det är en folkvagn...

T
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Identiska acc.siffror i testet dock lite högre toppfart för sunkpassaten. Men, passaten hade 2 dl högre bensinförbrukning per mil..........
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det stod också att knappt någon bil kan jämföra sig med BMW:n

CHS
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Min 520i -86 går tystare än farsans Passat -98 även fast min dörrlist är taskig....
Det tyder ju bara på en sak...

//Cosmos
E28 Registret # 160
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[]=****=[]
St
130
Stefan T
M135i -13
MDcruiser, du glömde mitt favoritcitat:

"Somliga ser kanske Passat W8 som en prisvärd konkurrent till V8:or som BMW 540 och Mercedes E430, men till vilken glädje är det när Passaten avrättas redan av BMW 530i?"
Sl
38
Sladde
540i, 97
"Vanligt folk är idioter, se bara hur de röstade i melodifestivalen". (citat av en polare på jobbet).
Jo då, folk kommer nog att köppa passatjäveln också, men idioter måste de likt förbaskat vara...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Snackade med en polare igår som går i bilbytartankar.
Han äger en elfirma och pengar är det minsta problemet.
Till saken hör att han skall köpa en Passat 2,8 4x4 variant. Han frågade mig vad jag tyckte om det, och han får samma svar varje gång:"Köp BMW!"
Då säger killen att han skall använda den i jobbet och att det ALDRIG skulle funka och komma till kunder i en BMW!

det är nog som din polare säger tyvärr du vet den svenska avundsjukan...

En av mina polare köpte MB 280 SE -88 (ca 50 000:-) men fick så mycket gliringar av kunder så han bytte in mot en 855 Turbo ( klipp ny á +300 000) ingen sa ett ljud... Sådan är medelsvensken.. BMW och MB åker bara bandtiter och fifflare!!
Än är inte den sista idioten född! Fattar inte hur man bara kan tro att BMW inte ska straffa VW i en duell.. =) Missförstå mej inte nu.. Men Passaten är inte helt fel - I DESIGN! =) Visst är BMWn vackrare, men den SKA inte vara kombi!! =/

Olio
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.